• Anonym (USK)

    Jag arbetar som USK på ett äldreboende. Fråga precis vad du vill!

    Jag svarar på vad som helst!

  • Svar på tråden Jag arbetar som USK på ett äldreboende. Fråga precis vad du vill!
  • Anonym (USK)
    Anonym skrev 2012-10-08 22:49:47 följande:

    Givetvis. Det säger jag inget om. Men att alltid ha handskar tycker jag är ovärdigt. Och att inte kunna ta att de boende nuddar ens skinn... Jag blir bara mörkrädd.
    Tror folk att gamla människor har pesten eller? Klappar ni aldrig någons kind utan handskar? Håller någon i handen utan handskar? För att man som personal "hatar om de nuddar mitt skinn". Det låter sjukt, för mig. 

    Tror folk att gamla människor har pesten eller? Nej.

    Klappar ni aldrig någons kind utan handskar? Jo.

    Håller någon i handen utan handskar? Helst inte.   
  • Guld Nougat

    Visst ska man ha handskar vid patientvård där man kan komma i kontakt med kroppsvätskor. Men annars, nej då behövs det inte. Det är fortfarane människor du jobbar med ts inte djur. Att inte vilja nudda någons skinn utan handskar då har man absolut inte inom vården att göra!

  • Anonym
    Anonym (USK) skrev 2012-10-08 22:55:19 följande:

    Tror folk att gamla människor har pesten eller? Nej.

    Klappar ni aldrig någons kind utan handskar? Jo.

    Håller någon i handen utan handskar? Helst inte.   

    Varför svarar du som du gör på dessa frågor? Varför är det okej att klappa någons kind utan handskar, men helst inte hålla någons hand? Jag hoppas att du själv inser att du inte borde jobba i vården alls. Ingen borde behöva påpeka detta för dig. Kan du inte be din chef om någon omplacering, till ett städjobb eller vad som helst i din kommun?
  • Anonym (USK)
    Anonym skrev 2012-10-08 22:57:30 följande: