Så rädd inför operation! Någon mer?
Hej!
Jag har opererat mig (varit sövd) 6 gånger + opererat ögat under lokalbedövning. Två av operationerna var stora och tog flera timmar. Idag är jag helt frisk och jättepigg! Jag bytte bla knäled vilket nog var den största operationen.
Kommer ihåg att jag var rädd som du innan den första, just för att bli sövd, men det är inte läskigt! Du kommer att vakna igen!
Det är INTE så farligt som du tror! De gör massor av tester innan och du kommer att tycka att det var en baggis efteråt!: Visst gör det kanske ont ett tag men ta då de smärtstillande du behöver. Om några månader kommer du att vara så glad att allt är över.
De tar väl hand om dig och är vana vid nervösa personer. Läs någon jättespännande bok nu så ska du se att tiden går fort.
Ät mycket grönsaker och proteiner och fett inför operationen och efter. Komplettera gärna med något multivitaminpreparat före och efter typ Mivitotal. Ta zink och c-vitamin efter operationen så läker såret bättre och snabbare. Jag har knappat några ärr alls längre.
Lycka till och jag svarar gärna på fler frågor!