Ninen79 skrev 2012-10-10 12:32:39 följande:
Var inte orolig

jag har blivit sövd 15 gånger och jag kan lova dig att nere på operation är det säkraste ställe du kan vara på i hela sjukhuset. Men klart att jag var supernervös de två första gångerna men alla på op har varit så supergulliga. Säg till narkossköterskan som kommer och hämtar dig till op att du är rädd och nervös så får du extra hjälp. Jag kanske är knäpp men nu när jag ska sövas tycker jag det är ganska roligt jag ligger och tittar runt och frågar om olika saker o sen har jag tävling med mig själv om hur länge jag kan hålla mig vaken efter jag fått sömnmedlet, jag förlorar alltid jag förstår ej varför ;)
Tänk så här när du ska sövas titta dig runt och se alla människor som är med dig i op salen alla kanske inte är där innan du sövs så fråga hur många det är om du vill :) o vad alla gör (hos mig har det varit 10 st som mest ) och alla dom kan rädda liv och har specialkompetens så du är alltså på det absolut säkraste stället på sjukhuset. .
Om du vill tävla med mig hur länge du vill hålla dig vaken så hinner jag knappt räkna till 4 innan jag somnar :)
Bra ide printa ut historierna och ta med dom
Kram
Ha, ha jag skrattade till och med när jag läste ditt inlägg! Ska komma ihåg att räkna!
Jag är taggad nu för operationen känner jag, bara livrädd för att bli sjuk så den måste skjutas upp. Det orkar jag inte! Ni som gjort så många operationer har ni fått ställa in pga sjukdom någon gång, och hur länge har ni fått vänta på ny tid isåfall?
Just nu måste jag äta lugnande för att klara av vardagen och min rädsla, vill ha det gjort nu!!!