• asta66

Så rädd inför operation! Någon mer?

Du kommer att bli så väl omhändertagen. Säg att du är orolig så blir du extra pysslad med. Ja, visst är det jobbigt efter men inte alls som du tror. Och lyssna inte på skräckhistorier. Är själv opererad och det gick galant. Jag var vrålhungrig på uppvaket och mådde toppen.Jag håller tummarna för dig!

• asta66
    Ninen79 skrev 2012-10-10 15:07:07 följande:
    Hihi :)
     Jag har både legat inne på sjukhus när jag opererats och varit sk dagpatient och jag har alltid haft feber och varit dålig när jag opererats men kan tänka mig att det är annorlunda när man opererar höften (jag har opererat fistlar, tarmen alltid ganska akut)

Se till att använda smärtmedicin & gladmedicin (kallar lugnande det) när och om du behöver det så blir allt detta lättare .

Kom på något roligt , när jag var nere en vända på op någongång så berättade en narkosläkare att Stesolid kallades det vita guldet hos dom Skrattande får man det så är både patient och narkosläkare/läkare glada ;)
    Jag valde bort lugnande inför operationen. Jag la mig själv på operationsbordet. Alla var bara snälla och trevliga.
  • asta66
    Anonym (rädd) skrev 2012-10-11 15:04:10 följande:
    Ni är helt underbara!!  <3
    Massor av skräck har bara försvunnit!!! 
    Jag ska printa ut allt här och ha med mig, antar att det kommer bli mycket känslor i bilen när vi ska åka.
    Just nu är jag bara så rädd att jag ska bli sjuk!
    Någon här som fått operation inställd pga sjukdom? Hur pass sjuka var ni då?
    Fick ni vänta länge på ny tid då?
    Så dåligt som jag mått denna vecka vill jag inte behöva uppleva igen ! 
    Så härligt att du är mindre nervös! Massor med kramar!
  • asta66
    Anonym (rädd) skrev 2012-10-18 09:48:05 följande:
    Jag klararde det!!! Var jättelugn när vi åkte in och fick inte ens lugnande!
    Tyvärr svimmade jag några gånger efteråt och fick ångest dagen efter.
    Men nu 2 dagar efteråt mår jag helt ok och är glad att jag vågade! Hade de värsta brosket i höften han sett så nu måste jag göra en till operation för att rätta till allt! Tänk om jag inte vågat, hade ju blivit jättedålig!!

Så tusen tack alla härliga fina människor som peppade mig!!!!!!!!!!!!!!!  <3 
    Härligt att höra att det gick bra!
Svar på tråden Så rädd inför operation! Någon mer?