Inlägg från: Catasita81 |Visa alla inlägg
  • Catasita81

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Hej!
    Lisa heter jag. Fick en dotter för en månad sedan, mitt andra kejsarsnitt. Detta blev urakut och jag har haft mer ont efter denna gången. Det känns i magen på högersidan om jag försöker sätta mig upp utan att hjälpa till från liggandes, eller nyser eller liknande. Det känns som ett stick nästan. Eller som om det är sytt på insidan och att det "dras åt" i ett stygn. Ååå så svårt att förklara. Bara ett par sekunder, men tillräckligt för att jag inte ska sätta mig upp utan att trycka ifrån med armarna eller liknande. Vad kan det vara? Är det något jag behöver kolla upp eller tillhör det läkningen? Jag kommer inte ihåg att det kändes såhär efter sonen.

Avslaget var aldrig mycket, det var hela tiden, men avtog sakta. Förra veckan så lite att jag bara behövde trosskydd. Men nu för två dagar sedan tokblöder jag. Riktigt mycket. Klarrött blod. Kan detta vara vanlig mens fast avslaget aldrig riktigt hann försvinna?
    Väldigt tacksam för svar!

Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!