• AlexandraJ

    Gå ner de sista kilona.

    Hej! Jag håller på att gå ner mina sista kilon för att komma ner i min normal vikt jag hade graviditen för 2 år sen. har hittils gått ner 7 kg och har nu 5 kg kvar. De svåraste enligt mig..
    Jag går dagligt ca 6 km och ibland byter jag ut promenaden mot jogging 6 km.Såhär kan kosten se ut en dag för mig:
    Frukost: 1 grov macka med ett stekt alt kokt ägg. 2 dl naturell fil med kanel och lite musli.
    Frukt.
    Lunch: 1 dl ris med kycklinggryta. 2 morötter.
    Frukt.
    Kvällsmat: 1 grov macka med skinka alt ägg. 2 dl naturell fil med kanel och lite musli.
                        ELLER: 2 knäckebröd med skinka och 1 glas mjölk.

    Hur tycker du kosten ser ut? Är det något jag bör ändra på? Eller har du några tips på hur jag kan gå ner de sista 5 kilona.
    och jag vet att det inte går träna bort enbart magen men är det plankan som gäller för att få magen någorlunda platt?

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Gå ner de sista kilona.
  • AlexandraJ

    Jag håller mig oftast mätt men visst känner jag av sötsuget då och då vilket kanske då beror på att jag faktiskt äter för lite?! Vet dock inte riktigt hur jag ska ändra kosten och VAD jag ska ändra på under måltiderna.


    Jag är 173 cm och väger nu 75 kg.


    Att hålla tempot på promenaderna och joggingen är inga problem. Får ofta massa energi och ork genom att komma ut. 

  • Träningsexpert Elmina

    Jag skulle råda dig till att äta ett lagat middagsmål med mycket grönsaker då borde du inte känna dig lika sötsugen (ett av kroppens sätt att tala om att du får i dig för lite energi)

    Övriga måltider är bra, lägg gärna till ett par nötter till mellanmålsfrukten.

    Förutom promenader/löpning kan du lägga till styrketräning hemma, kroppen vänjer sig vid samma sorts träning och då tar det längre tid för resultaten att komma. 


Svar på tråden Gå ner de sista kilona.