Inlägg från: Sten Mjuk |Visa alla inlägg
  • Sten Mjuk

Att bo i Johannesdal, Skärholmen?

Se upp om ni är svenskar, det är ganska oroligt där och många olika språk. Jag var sugen på ett hus där men Vårby Gård och Vårberg nejtack.

• Sten Mjuk
    Anna81 skrev 2012-10-11 06:19:51 följande:
    Äh vad är det för trams. Skärholmen är fint med ett stort köpcentrum. Se upp om ni är svenskar? Idiotiskt svar. 
    Jag har bott i Skärholmen 5 minuter från centrum i en fin lgh och vi handlar där ibland men skulle absolut inte bo i närheten längre för barnens bästa. Det ska byggas en Moske där nu som exempel på vad som händer.
  • Sten Mjuk

På Duvberget intill har de höga radonhalter och är säkert samma där.
    Vi bevittnade ett beväpnat butiksrån i Skärholmen.
    Men vill man ha sina barn i skola där många inte talar svenska och det blir dåliga betyg, då ska man absolut flytta dit, men kanske inte gå ut på kvällarna när det är mörkt.

• Sten Mjuk

Vuxna invandrare är sällan problemet, utom att typ en mördades utanför mitt hus och en del störde sömnen. Det är barnen som är stökiga. Man kunde ex. se en som släpat hem en kundvagn han hackade på för att få ut pengen, jag sa till han att gå till butiken så får han pengen.

• Sten Mjuk
    Magda86 skrev 2012-10-11 07:45:12 följande:
    Har bott i vårberg. Finns bra förskolor, men skolorna är inte så bra. Vi flyttade därifrån pga att vi inte vill att våra barn växer upp där. Skulle vi inte ha barn skulle jag kunna tänka mig att bo där. Dagtid är det trevligt, men på kvällarna är det mkt centrumhäng bland ungdommarna.
    Precis och även invandrare brukar flytta så snart de kan från dylika områden som börjar likna Tensta Rinkeby.
Svar på tråden Att bo i Johannesdal, Skärholmen?