• Anonym (s)

Graviditetspenning

Hejsan,

Jag är gravid och beräknat förlossningsdatum är den 26 februari. Nu ska jag ansöka om graviditetspenning och undrar vilka datum jag då söker mellan. 
    Är det from den 26 december? 

Är det min arbetsgivare jag kontaktar angående uträkning av SGIn? Några speciella papper som isåfall ska in på det? Alltså blanketter som ni har på er hemsida?

Jag jobbar 60% och undrar om jag då ansöker om "HEL graviditetspenning" eller ansöker jag om 60% ? 

Tacksam för svar.  

• Svar på tråden Graviditetspenning
  • Anonym (s)

Ok tack för ditt svar. Jag ska ansöka om graviditetspenning för tungt arbete. Kan du ge mig det datum som jag då ska söka från. jag förstår inte hur jag ska räkna. Är det då blankett 7205 samt 7206 + den inkomstblankett jag får hemskickad som krävs för att söka eller är det ytterligare papper? Har det betydelse om jag skickar in allting i samlat kuvert eller först skickar moderskapsintyg, 7206,7205 och en vecka senare inkomstblanketten . vh

• Anonym (s)

Kan jag under tiden jag är hemma med graviditetspenning bli beordrad att jobba ändå? Är det ok att jobba låt säga 10%/månad samtidigt jag har graviditetspenning för att jag ändå inte jobbar heltid? Om jag skulle få beviljad graviditetspenning från den 28 december, men sen känner att jag orkar jobba lite till, hur gör jag då? NÄR måste jag meddela FK detta? Tack för all hjälp.

• Anonym (s)

Förhoppningsvis är detta sista frågan...... Kan jag på försäkringskassans hemsida hitta och skriva ut inkomstblanketten själv? Har nämligen försökt hitta den men ser inte. Tycker jag har väntat en vecka nu på att få hem brev från er...

• Anonym (s)

Ja alltså jag menar den som jag behöver fylla i för att söka graviditetspenning. Kommer ni skicka hem en sån? Eller måste jag ringa erat kundcenter?

• Anonym (s)

Men tidigare i denna tråd så har jag fått svar att det är blankett 7205+7206 + en inkomstblankett. Så vart är inkomstblanketten?! Jag har inga problem att hitta varken 7205 eller 7206.

Svar på tråden Graviditetspenning