I väntan på SU..
Hej! Har ni koll på hur lång kön är? Har ni gjort alla tester å undersökningar? Jag o min tjej har stått i kö sen april, anmälde oss även att utföra alla tester där men vi har än så länge inte blivit kallade.
Hej! Har ni koll på hur lång kön är? Har ni gjort alla tester å undersökningar? Jag o min tjej har stått i kö sen april, anmälde oss även att utföra alla tester där men vi har än så länge inte blivit kallade.
Usch vilken väntan... Jag ska hålla tummarna för er å även kämpa med mitt tålamod. Det liksom sprätter i hela kroppen. Funderar på att testa i Danmark.
Tack för bra tips! :)
Har ni funderat nåt gällande syskon?
Vi vill gärna gå igenom en graviditet å föda båda två. Av allt jag läst verkar det som att man inte kan använda samma donator.... Lite trist tycker jag. Troligtvis blir det (om allt fungerar) ett via Danmark också.
Men just nu vet vi inget, kan hända att ingen av oss kan bli gravid. Det återstår att se...
Ja den här väntan kan göra en galen. :(
Nä, ingen kallelse än. Det är frustrerande. Jag hade hoppats på att det är vår tur nu/snart, men efter att ha läst ditt ovanstående inlägg så dröjer det nog. Vi har köat sen april 2012.
Vi kör på Danmark i all väntan och har vi turen på vår sida så kommer det en liten inom ett år. Men då åker vi ur kön också. Någon som vet när man inte anses vara barnlös längre?
Är det direkt någon av oss blir gravida?
När barnet föds?
Eller är det efter en närstående adoption?
Jag mejlade dessa frågor till SU för en månad sedan men har inte fått något svar.
Resorna till Danmark har gett resultat. :) Nu hoppas vi att den lilla vill stanna kvar i min sambos mage.
Har inte hört nåt från SU än... men just nu är inte det viktigt. Går det här bra så behöver vi inte deras hjälp. Kön för er andra blir även något kortare... ;)
Hoppas bara att vi inte måste ställa oss i kö på nytt (via SU) om något skulle gå fel under graviditeten. Då vill vi helst försöka på hemmaplan så att säga (utan att köa ytterligare 1-2år). Att åka fram och tillbaka till Danmark med allt vad det innebär tär rätt rejält.
Var på långprom häromdagen, det enda jag såg var barnvagnar och lyckliga föräldrar...
Tack Repan och Varärstorken! :)
Vi var till Stork kliniken, och det gick på andra försöket. :)
Åldersnoja har nog de flesta men vi är i samma ålder som dig och det gick ju bra. Har vänner som är närmare 40 och har lyckats också. Om vi ska ha fler barn så ska vi försöka med mig och det kommer ju först vara om 1-2 år.
Hur långt har ni kommit i processen?
Hej alla!
Vi har inte hört nåt från SU än. Har köat sen april 2012. Hade dock ett missat samtal från dolt nummer nu i juni men jag tror inte de var från dem, det är väl uppehåll under sommaren?
18 månader i kö, inte ett ljud. :(
Fick samtal från Sahlgrenska häromdagen. Vår tur! Men eftersom vi varit i Danmark och lyckats så åkte vi ur kön. Vilket var väntat. Men jag önskar er alla lycka till!
Det blev vår tur efter ett år och nio månader, en evighet.
Grattis till er, nu börjar en spännande resa! Jag önskar er all lycka! Uppdatera gärna hur det går.
Vi håller på och pratar om syskon men har inte kommit så långt. Men det blir Danmark igen... någon gång i sommar eller i början på nästa år.