I väntan på SU..
Hej! Jag kan bara säga att jag och min fru stod i kö i ett år och en månad. Vi blev registrerade i kö den 6 oktober 2011 och var på första läkarsamtal den 8 november nu i år. Dock fick vi en återbudstid så annars hade det dröjt ytterligare ett par månader. När vi var på SU berättade barnmorskan att det var nedskärningar på Rep-medicin som trädde i kraft i augusti. Därför ökade väntetiden. Innan sommaren var kötiden nere på ett år. Men de insåg att nedskärningarna var för drastiska och de har gått tillbaka till de vanliga antalet tider. Så nu borde kötiden kortas ner igen. Men ni ska nog räkna på minst ett år från det att ni ställdes i kön. Eftersom vi har gjort flera inseminationer i Danmark innan så fick vi gå direkt på IVF. Och även själva IVF:et måste man vänta lite på för det är så fullt. Så först i början av mars får sätta igång med hormonstimuleringen. Ett jävla köande är det iallafall :( nen ring rep-centrum och prata med dom. Dom kan inte säga exakt hur lång tid det kommer ta men på ett ungefär hur de ligger till liksom.