• Dina08

När tror ni, och när vill ni, att era barn flyttar hemifrån?

Vid vilken ålder. Varför?

• Svar på tråden När tror ni, och när vill ni, att era barn flyttar hemifrån?
  • JanaLiiN

Känns inte som om jag kan sätta en speciell ålder. Helst innan 30 antar jag. 

• Chridhe

Runt 20, men det beror ju på omständigheterna förstås.. Jobb, studier och annat

• Höghus

När de känner sig redo. Troligtvis när de börjar på universitetet vid ca 20 år. Men de får naturligtvis bo kvar (gratis) så länge de vill och behöver. Och Om de flyttar och senare har behov av att komma tillbaka får de göra det.

• FabulousMom

När de gifter sig, så runt 25 kanske. Jag vill att de har utbildning, körkort, fast jobb och en buffert klart först. Med vår hjälp såklart =)

Varför, för att jag vill ge dem de förutsättningar jag aldrig hade. Jag blev utslängd vid 18, utan pengar eller jobb och jag har fortfarande vid 25 inte hunnit återhämtat mig helt från detta, har t.ex ingen färdig utbildning och inget körkort. Om jag vore ensamstående skulle jag inte ligga bra till ekonomiskt.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • lyckligtjej

När dom har en inkomst o känner sig redo för det 

• lövet2

När de klarar sig själva. Hos oss blev det så att den äldsta i praktiken flyttade hemifrån vid 16 år, eftersom gymnasiet låg så långt borta. Nästa var 18 och den efter henne var 19. Å andra sidan har vi en 25-åring som fortfarande bor hemma, och det går bra det också ...

• läkarstudent

Vid 18, skulle jag gissa på att han flyttar. Men om han t.ex. är sen i mognaden eller inte får tag på bostad eller något liknande så får han givetvis bo kvar så länge det krävs.

• Tow2Mater

Hoppas på 18. Efter 18 ska han iallafall ha en bra plan, och aktivt jobba heltid på den planen, for att få bo kvar längre. Nåt "bo kvar så länge han vill" existerar inte! :)

• 2012mamma

När han är redo och har inkomst och bostad.

• Indianica

Vi bor väldigt bra till vad gäller universitetet så ekonomiskt vore det mest optimala att de börjar plugga där när de är 19 år och pluggar i 3-4-5 år och sedan flyttar iväg. Men inte vet jag om de vill bor här hemma gratis även om de skulle få det? Det kan ju hända att de istället vill bäörja jobba direkt eller plugga på en helt annan ort....

Svar på tråden När tror ni, och när vill ni, att era barn flyttar hemifrån?