Vi som börjar med pergotime under hösten!
Hej Nca! Då ligger vi nästan lika. Jag är inne på andra tabletten idag. :)
Hej Nca! Då ligger vi nästan lika. Jag är inne på andra tabletten idag. :)
Ja det är första omgången. :)
Åh va roligt! Har ni känt av några biverkningar ännu? Det enda jag har känt dessa två dagar är en ootrolig yrsel. Så fort jag blundar eller tittar upp så känns det som att jag ska svimma. Om det beror på tabletterna eller inte vet jag inte, men annars tror jag inte att jag upplever några andra biverkningar.
Jag har också två gånger per dygn känt en värmebölja över mig. Men jag vet inte om det beror på pergotime eller på mig själv bara.. Haha.
Men alla former av biverkningar kan man nog känna är värt det. Trist med magen Nca! Hoppas det ger med sig idag. Jag har fått gå på metformin tidigare, för kanske 3 år sedan när de "diagnostiserade" mig med PCOS men jag mådde verkligen skit av de tabletterna och eftersom det inte var läge för oss att tänka på barn då så sket jag i att ta tabletterna. Rätt eller fel vet jag inte men jag ville inte gå runt och må dåligt "i onödan".
Ska ni till läkare för att kontrollera ägglossningen? När har ni fått tid? Jag ska själv dit på fredag den 16e.
Jempan: Åååh va spännande! Jag håller alla tummar för dig! Då ligger du två dagar före mig ;) NLAL: När är BIM för dig? :)
Jag kan tyvärr inte uttala mig om testen.. Har inte köpt några ännu. :)
Nca: Oj det där har jag aldrig hört talas om?! :S
Och idag har jag tagit min sista tablett pergotime och väntar på att gå på vul på fredag :)
Hejja hejja Jempan!
Håller tummarna för nästa gång mollisen10!