• princesspeach

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Jag kan bara föreställa mig.. För mig är ju det här första försöket jag genomgår just nu men samtidigt har jag otroligt låga förväntningar.. Men det är klart att oavsett om jag försöker tänka att det inte kommer bli något så hoppas man ju såklart!

• princesspeach

Usch jag avskyr att jag är beroende av att googla och läsa saker på internet. Nu hamnade jag på en sida som hette babycenter och läste följande: "Om du har polycystiskt ovariesyndrom är det inte säkert att den här behandlingen fungerar, eftersom 15?40 % av alla kvinnor med PCOS är resistenta mot klomifen (Beck et al 2005). Detta är vanligare hos kvinnor som har ett BMI (body mass index) på över 25. Om det är så rekommenderas du eventuellt att försöka gå ner i vikt. Även en liten viktnedgång på cirka 5 % av din kroppsvikt kan förbättra dina chanser till ägglossning (SFOG 2010). " Jaha?! Resistent mot klomifen?! Nu är man ju inställd direkt på att man är en av de som är resistent och inte kommer få någon ägglossning. Varför är man sån här? :P

• princesspeach

Eller hur! Självklart tror jag mer på vad exempelvis folk i tråden skrivit.. Men man är så dum och nojjar sig!! :( Jag har precis avslutat och väntar på att gå på vul imorgon bitti för att se om det växer något där inne och jag har ont i äggstockarna hela tiden idag.. Det krampar till emellanåt och sedan molande värk, men bara på ena sidan. Får hålla tummarna att det visar sig något imorgon :)

• princesspeach

Det gick ju inte alls bra.. Som jag uppfattade så sa hon "Jag ser inga större ägg", men hon kunde ju också sagt "Jag ser inga ägg".. Så nu ska jag gå på en ny kur provera (för att få igång mensen) och sedan en dubbelkur av pergotime. 

Var lite deppad igår och orkade inte mig in och skriva..  

• princesspeach

Jag gjorde min vul på 12 cd, tillräckligt enligt henne tydligen. Men jag har ju läst om en massa andra som inte har ägglossning förrän cd30 eller mer.. Men man lär väl lyssna på läkaren ;)

• princesspeach

Solrosen 83 då ligger vi lika! Jag har också börjat med min Proverakur nu, för att sedan gå in på omgång 2 med Pergotime, dubbelkur denna gång. :)

• princesspeach

Jag vågar inte lita på vad min kropp säger för dagen innan jag skulle på vul så hade jag jäääätteont i höger äggstock men det visade ju tydligen på ingenting.. :( Hur ont kommer jag ha vid ägglossning då? :S

• princesspeach

Och idag kom mensen för min del efter att ha gått på en proverakur, så nu är det att invänta tisdag för att börja på dubbel pergokur. :) 

• princesspeach

Håller tummarna för dig peach85! 

Imorgon är det dags för mig att gå in på en dubbelkur med pergo, så jag håller alla tummar och tår att det fungerar denna gång! :) 

• princesspeach

Vul imorgonbitti efter kur nummer 2, en dubbelkur.. Nu hoppas jag verkligen att det är något ägg där och växer!

• princesspeach

Denna omgång hade jag inte någon känning i äggstockarna innan jag gick på vul, däremot förra gången hade jag riktigt ont dagarna innan. Denna omgång visade på en blåsa på 13mm så nu trodde läkaren på ägglossning till helgen! :) Helt överlycklig (man ska bli glad för det lilla ;)

• princesspeach

Hur har det gått mollisen01? Kom den? :(

Jag har nu avslutat min tredje kur med pergotime och har precis haft ägglossning. Nu inväntar vi den 27 januari som är bim.. 

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!