Vi som börjar med pergotime under hösten!
Ela85: Vi har försökt i 15 månader nu.
Ela85: Vi har försökt i 15 månader nu.
Härligt medeleeneee! Skönt att se att det fungerar med pergon.
Idag kom äntligen min kallelse till läkaren för att även jag ska få starta med min pergotime. Ska dit den 30 nov så nu är det nedräkning.
Är idag på cd 21 men än så länge har jag inte haft någon äl så jag håller tummarna att mensen kan tänka sig att vänta ett tag till med att komma så att jag kan stimulera fram den med provera lagom till mitt läkarbesök så jag kan börja snart efter det.
I morgon har jag bestämt mig för att börja med min Proverakur. Ska ju ta 10 dagar så sista tabletten blir den 30 nov då jag har mitt läkarbesök inplanerat för att börja med pergo. Har tagit två kurer innan och mensen har kommit ett par dagar efter sista tabletten så jag hoppas det fungerar så denna gången också. Skulle vara oerhört frustrerande om mensen kom för tidigt nu så jag missar att kunna börja med pergo denna cykel utan måste vänta ännu en månad. Vill bara börja med behandlingen nu så något börjar hända!
Nu har jag bara 4 tabletter kvar av Proveran för denna gången. Ska bli skönt och få avslutat kuren. Nu börjar ajg märka av hormonet ordentligt igen för idag är jag smått illamående och har varit så sen jag kom till jobbet runt 7. Får hoppas det går över snart så det inte håller i sig ända till slutet på veckan när mensen bör komma.
Känns fantastiskt skönt att veckan som jag har mitt läkarbesök på fredag äntligen är här så även jag får påbörja min behandling snart. Hade varit underbart om det kunde bli äl nu av första kuren. Har ju inte haft mer än kanske en äl på hela tiden vi försök nu i 1,5 år så det känns ju inte riktigt som vi ens fått någon chans att bli gravida än.
Låter ju väldigt konstigt då. Kan du inte ringa och höra med läkaren som du går till?