• Solrosen 83

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Ela85: Vi har försökt i 15 månader nu.

• Solrosen 83
    madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL 
    mollisen01: Försökt sedan mars 2012, första pergokuren avslutad. BIM ca 13-15/11 
    reload79: Försökt sen februari 2011, mf i oktober 2011 och maj 2012, pergokur påbörjas i början på november NLAL: Försökt sedan maj 2011, gravid juni 2011 - mf augusti 2011, första pergokur påbörjas i början av november.
    Ela85: Försökt 2 år, 3:e pergokur, dubbelkur oktober
    Solrosen 83: Försökt sen augusti 2011, PCO, väntar på läkartid för att påbörja första pergokuren

Så nu har jag också lagt till mig i listan.

Har fortfarande inte fått någon kallelse. Vill bara få det där brevet så jag vet när jag ska till läkaren. Ovissheten är inge kul! Rynkar på näsan 
  • Solrosen 83

Idag kom äntligen min kallelse till läkaren för att även jag ska få starta med min pergotime. Ska dit den 30 nov så nu är det nedräkning.

Är idag på cd 21 men än så länge har jag inte haft någon äl så jag håller tummarna att mensen kan tänka sig att vänta ett tag till med att komma så att jag kan stimulera fram den med provera lagom till mitt läkarbesök så jag kan börja snart efter det.

• Solrosen 83
    Nca skrev 2012-11-13 09:58:47 följande:
    Har ytterligare en fråga till er, pratade med min läkare idag och såhär förklarade han för mig: Ta Provera för att få blödning På menscykel dag 5-9 ta pergotime ÄL sker ALLTID på dag 14 Dag 16-25 tar du provera för att kunna stötta och behålla graviditeten. Hur i helvete går det ihop? Någon son fattar?
    Det låter ju väldigt märkligt att man ska börja ta provera igen direkt efter äl om man vill bli gravid. Står ju på bipacksedeln att man inte ska ta dem om man är gravid. Men det är klart hormonet gör väl att slemhinnan blir tjockare och till slut stöts bort så man får mens. Blir man väl gravid så producerar ju andra hormon i kroppen så då motverkas kanske dessa. Hade varit intressant om någon annan vet hur det är då jag också funderat kring detta. Vill ju inte riskera att börja ta provera igen om man kan vara gravid så det hade varit bra och veta vad som gäller.

Jag tänke börja ta min nästa kur provera mot slutet på nästa vecka så mensen kommer någon gång i början på december med tanke på att jag ska till gyn den 30 nov och ska få pergotime utskriven då. Så snart är även jag igång med min behandling. 
  • Solrosen 83

I morgon har jag bestämt mig för att börja med min Proverakur. Ska ju ta 10 dagar så sista tabletten blir den 30 nov då jag har mitt läkarbesök inplanerat för att börja med pergo. Har tagit två kurer innan och mensen har kommit ett par dagar efter sista tabletten så jag hoppas det fungerar så denna gången också. Skulle vara oerhört frustrerande om mensen kom för tidigt nu så jag missar att kunna börja med pergo denna cykel utan måste vänta ännu en månad. Vill bara börja med behandlingen nu så något börjar hända!

• Solrosen 83

Nu har jag bara 4 tabletter kvar av Proveran för denna gången. Ska bli skönt och få avslutat kuren. Nu börjar ajg märka av hormonet ordentligt igen för idag är jag smått illamående och har varit så sen jag kom till jobbet runt 7. Får hoppas det går över snart så det inte håller i sig ända till slutet på veckan när mensen bör komma.

Känns fantastiskt skönt att veckan som jag har mitt läkarbesök på fredag äntligen är här så även jag får påbörja min behandling snart. Hade varit underbart om det kunde bli äl nu av första kuren. Har ju inte haft mer än kanske en äl på hela tiden vi försök nu i 1,5 år så det känns ju inte riktigt som vi ens fått någon chans att bli gravida än. 

• Solrosen 83
    NLAL: Låter ju ytterst märkligt när ni försökt så länge som ni gjort. Menar du att du haft äl varje månad under de senaste 4 månaderna eller 1 gång på 4 månader? Får man fråga hur gamal du är eftersom han tyckte du var för ung?
  • Solrosen 83
    Jempan: Nej vad trist med negativt resultat. Låter ju väldigt märkligt om du fått starkare teststreck än kontrollstrecken på två olika typer och test och sen blodprovet visar negativt. Jag får alltid starka streck på mina äl test oavsett när jag testar även om det inte är äl på gång men det beror ju på min PCO och då är det vanligt att testen visar så. Med tanke på att jag ännu inte haft någon äl när jag testat så vet jag inte hur de blir att se ut då. Är lite nervös för att det inte ska synas någon skillnad för mig. Tänkte nog köpa en pack med digitala clearblue så jag kan dubbelkolla med dem när de billiga stickorna ger utslag.

Idag är det ÄNTLIGEN dags för mitt läkarbesök för att jag ska få börja med pergon. Jiipppii! Ska vara där kl 8 så det är inte så lång stund kvar nu. Har haft rejält med mensvärk nu igår och idag så förhoppningsvis är mensen också på gång så jag får börja snart. 
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!