• maaowliiin

behöver hjälp, pergotime!

Hallå hallå!
    Nu har jag lite frågor igen :)

Jag har PCO men har börjat få mer regelbunden ÄL under senaste månaderna.
    Nu skulle jag börjat med primolut-nor i dagarna och sen ätit pergotime, men igår så tog jag ÄL-test för jag hade rikligt med ja, ni vet. Och visade positivt!
    Dock var min sambo inte hemma igår utan bortrest så lär väl missat den, vi hade sex i tisdags så de va ju två dagar emellan så lär väl inte funkat :( ..

Men.. Nu till min fråga!
    Vågar jag börja med primolut-nor och pergotime eller ska jag vänta tills jag får mens och sen ta pergotime då och alltså skippa primolut-nor?
    Vill inte skada något om det nu finns en risk att jag kan ha blivit gravid..

Jätte tacksam för hjälp :)

• Svar på tråden behöver hjälp, pergotime!
  • pajas77

jag skulle inte ta det eftersom det finns risk att du blivit gravid ..prata med en läkare ! hoppas du får plussa!!

• maaowliiin

Tack ! Jag avvaktar då :)
    Jag har ju haft så oregelbunden mens så jag har ju inte en aning om när jag ska ha efter ÄL.. hur många dagar efter ÄL kan jag testa med gravtest? :)

Jag hoppas också! Hade varit bästa julklappen någonsin! :)

• Litenåfin

Eftersom du fick äl av pergotime så är det bara att invänta plus/mens. Jag fick alltid mens 14 dagar efter positivt äl test. När jag plussade var det svagt positivt på äl +10. Det kan ju vara så att du fick en stegring men att ägget aldrig släppte, vilket iofs är ganska ovanligt. Då får du börja med primolut Nour igen. Men då ville min doktor att det skulle väntas till äl + 30, för säkerhets skull :)

• maaowliiin

Tack för svar :)
    Det konstiga va att jag inte fick ägglossning av pergotime, utan den fick jag på helt naturlig väg :)
    Dock fick jag den 26 dagar efter mensen, men den kom! Jag hoppas iallafall att testet igår visade rätt!
    Märkte att de rann mycket igår, ni fattar. Haha.. Skäms

Okej men då får jag vänta och antingen kommer ju mens eller så blir det ett plus :)
    Jag väntar iallafall med primolut-nor kuren ´någon månad :)

Tack igen ! :)

Svar på tråden behöver hjälp, pergotime!