Inlägg från: ChaosMum |Visa alla inlägg
  • ChaosMum

"Tjej-Lego"

Klart alla kan gå på café!

Kan du inte packa om innehållet då?

• ChaosMum
    lykantrophona skrev 2012-10-12 12:50:23 följande:
    Jag tror hon är orolig över att hennes son kommer få för sig att Lego Friends-legot som hon vill köpa är "för tjejigt" för att det kommer i en puttenuttig förpackning.

Sen lite Lego-paket-kuriosa:
    Lego-förpackning från 1970
    Lego-förpackning från 1980
    Lego-förpackning från nu

:P
    Ahh, Nostalgi!

Vi är mer inne på Duplo här, hittade dock en underbar sida..

www.oldlego.com/alltoys_list.php3?&cat=duplo

Förlåt för ot :S
  • ChaosMum
    Gladskit skrev 2012-10-12 12:52:19 följande:

Det är nog både och. Jag tycker att Lego kunde ha förpackat det på ett annat sätt för att det inte ska framstå just som tjejlego. Och sen är det givetvis trist att han redan är så färgad av vad "andra ska tycka" att han inte vill ha sånt hemma. Och jag kan ärligt säga att jag aldrig själv kallat det för tjejlego när vi pratar om det hemma utan när vi gått i affärer och bläddrat i Lego-tidningar så har jag pekat och pratat om de kartongerna precis som alla andra.
    Jag kan hålla med. Som sagt, vi är fortfarande på Duplo och det upplever jag som ganska könsuppdelat.

Dock kan sonen alltid skylla på att de "tjejiga" grejerna är mina för jag ÄLSKAR lego *s*
  • ChaosMum
    Palma skrev 2012-10-12 18:52:32 följande:
    Jag håller med dig om att lådorna kunde vara mer neutrala och några "pojkdockor" hade de väl kunnat slänga med. Min son som fyllde fyra i tisdags fick hästvagnen med bil och häst till. Han ääälskar den. Bilen är rosa och det är den finaste legobilen han någonsin sett. Så visst finns det killar som gillar rosa, det gäller bara att köpa rosa saker till de så de förstår att det är ok. Han fick massa rosa kläder också eftersom det är den vackraste färgen han vet. Snart kommer säkert hans vänner och samhället att lära honom att rosa är för flickor, men innan dess så ska han få frossa i rosa och lila!!
    Så fint.. Så liten och oförstörd =)
Svar på tråden "Tjej-Lego"