• Anonym

tycker du 50000 kr netto är bra att få ut varje månad på en familj (2 vuxna + 2 barn)?

Vad är en "normal" netto-inkomst för dig på en familj?

• Svar på tråden tycker du 50000 kr netto är bra att få ut varje månad på en familj (2 vuxna + 2 barn)?
  • Anonym

Det är väl en okej inkomst för en familj

• Anonym (Ja!)

Ja det är jättebra i mina ögon.

Jag och sambon siktar på att dra in ca 30 000 netto gemensamt när vi får barn, mer än så anser vi oss inte behöva. 

• Anna Paulita

Det beror på utgifterna.

• Anonym (absolut)

Ja, absolut! Min sambo har 24500kr i månadslön och jag springvikarierar på förskola. Kommer aldrig komma upp i den summan.

• Anonym

Visst är det en bra inkomst, men som sagt, det beror ju på utgifterna....

Vi är en familj på 4 personer som får in ca 40 000kr/månad. Vi bor i liten villa i storstad och vi har så vi klarar oss, nån resa/år, grejor och aktiviteter till barnen mm. Men vi skulle tex inte ha råd med större hus. 

• Anna Paulita

Klart du skulle senaste anonym, om du utbildar dig!

• Anonym
    Anna Paulita skrev 2012-10-12 20:14:25 följande:
    Klart du skulle senaste anonym, om du utbildar dig!
    Problemet är att vi inte klarar oss ekonomiskt om nån av oss pluggar. Vi är också en bit över 40 så att "byta ner oss" i några år för att kunna "byta upp oss" är inget som lockar.
  • Anna Paulita

Fast vad kan man tjäna som springvikarie på förskolan?

• Felizia

Det handlar som sagt också om utgifter..! Vi får ut massor varje månad men har stora kostnader också

Svar på tråden tycker du 50000 kr netto är bra att få ut varje månad på en familj (2 vuxna + 2 barn)?