tycker du 50000 kr netto är bra att få ut varje månad på en familj (2 vuxna + 2 barn)?
Vad är en "normal" netto-inkomst för dig på en familj?
Vad är en "normal" netto-inkomst för dig på en familj?
Jag 20050 innan skatt,heltid över 40 år. Min man 29000 innan skatt, mer än heltid o 45 år. Alltså 50 000 innan skatt tillsammans. Plus ett barnbidrag. två barn. Plus en uh kostnad.
Oavsett hur man vuxit upp lr var. Man borde inse att 50 000 kr netto är en bra inkomst.
Rör ni er inte i sverige, träffar människor mm?
Jag har vänner som vuxit upp med pengar och tjänar betydligt bättre än er. Ingen av dom är så ifrån verkligheten att dom inte inser att dom har det bra.
Jag tycker inte att det är provocerande med frågan, däremot tycker jag att det är lite tragiskt.
Supermycket pengar ju! Själv klarar jag mig just nu på ca 26000 innan skatt. Ensamstående pappa med gård på landet och nästan ny bil. Handlar som sagt mycket på att kunna balansera utgifterna mot inkomsterna. Har dock inte råd till en massa lyx, men vad fan gör det - det är inte prylarna som skänker lycka utan snarare livssituationen och livet med barnen...
Ja det är en bra inkomst!
Vi har ut mellan 45 000 - 52 000 kr/månad och då pluggar jag och vi har 7 barn.
Vi har ungefär 35000 och har råd med allt vi behöver och lite till
ja det är bra inkomst
Ungefär så mycket har min blivande sambo och jag, 3 barn. Då arbetar jag deltid.
Tycker själv det är en bra nettolön, vet att många inte kommer upp i denna summa ens i bruttolön.
Sen kanske man har mkt utgifter så de 50t inte räcker till iallafall.
Tänk om summan av lön kunde avspegla hur bildad man är.
Otroligt korkad fråga, kunde du inte komma på mer korkade frågor . vad tycker du själv..