• B70

    40+ IVF-träff och kontaktnät i Malmö

    42 år och fortfarande barnlös. Tillsammans med min man så har vi försökt nu med tre IVF behandlingar, mitt i allt så känner jag ett behov av att prata med andra som är i liknande situation. Inte för att sitta och “älta” utan för att ge varandra stöttning och kraften att våga fortsätta hoppas, eller stötta varandra om man tvingas till att gå en annan väg som barnlös, ägg donation eller adoption. Jag tror att ha ett socialt nätverk där man träffas ibland kan vara en hjälp på vägen vid IVF, kanske får det oss att tänka mer positivt och inte vara så ensamma med våra tankar och känslor vilket jag tror ger mer styrka.
    Kanske det även får en att sluta tänka på det dag och natt då man får ett utlopp för sina funderingar.
    Så min önskan är att tillsammans med IVF:are i 40 års åldern som bor i närheten av Malmö träffas någon gång och ta en fika på något cafe. Ni som vill och kan komma till Malmö för en första träff får gärna skriva här också bestämmer vi en dag och plats och ser vart det bär hän.

  • Svar på tråden 40+ IVF-träff och kontaktnät i Malmö
  • HRE

    Hej B70,

    Som du vet träffas jag gärna. Spelar ingen roll att man kan prata med vänner och psykolog - det är inte riktigt någon som kan förstå.
    Det finns ju faktiskt också mycket kunskap man kan dela med sig av.

    Har också massor med funderingar kring det här med äggdonation, att vara singelmamma osv.

  • B70

    Hejsan,

    Jag har även varit i kontakt med Zinfandel som också kommer med.
    Så då är vi fyra stycken och det är ju en jättebra början :)
    Då ska vi bara komma överens om en dag och tid. Hur ser det ut för alla framöver , när kan ni tänkas träffas?
    Tänker på TyckOmMig om du har en bit att köra kanske det är bäst att vi träffas på en lördag eller söndag?

    Om ni skriver när det passar er så ser vi om vi lyckas få samma dagar, jag är inte så uppbokad för tillfället endast kommande helg som är helt uppbokad.

    Och om nya kommer till så är det bara roligt :)

  • myran6801

    Bra initiativ!!! Vi är några stycken i Stockholm som ses regelbundet och det är super. Jag har fått 3 fantastiska vänner för livet. Mitt i allt tråkigt med barnlösheten så är detta så positivt.
    Ha så trevligt!!!! Kram

  • Bengalen

    Jag hänger också gärna på. Glad
    Har det lite körigt nästa vecka dock fast helgerna funkar fint för mig.

  • HRE

    Så kul! Helgerna är säkert lättast. Jag jobbar dock heeela nästa helg, alltså 27-28. Så går det så hellre en annan helg.

  • Jam08

    Hej! Fick tips av Zin om denna tråd. Jag hänger gärna på! Är lite yngre dock men har gått igenom tillräckligt i denna barnlöshetskamp för att kvala in ;) jag är ganska flexibel och bor nära Malmö.

Svar på tråden 40+ IVF-träff och kontaktnät i Malmö