• Vickan I

överstimulerad

Jag hade 19 ägg och blev överstimulerad. Mådde först bara halvdåligt, men hanterligt. De varnade att ET nog inte skulle bli och att alla skulle frysas istället. Jag blev helt knäckt och mer eller mindre tjatade till mig att få köra ändå. Ja hade de varit helt uteslutet hade de väl sagt nej ändå får jag anta. Men hade hört från flera att chansen att lyckas ökar liiiiite vid överstimulering också. Men de sade att de skulle invänta dagen för ET (långtidsodlade) och se då. Hade vätska i buken och runt en del organ, men inte jättemkt och fick köra efter lite velande av läkaren. Sedan blev jag dålig, värre eftersom jag plussade också. Dock inte så jag behövde tappas på vätska, tur nog, men oj vad ont, kunde inte röra på mig. Soffläge och flera ul för att kolla vätska och organ. Men värt det såklart när man har en fin treåring hemma.

• Vickan I

Carro- vår lillebror här hemma är också från samma omgång :). Det är han som gör att jag är vaken okristligt tidigt och skriver. Men visst är det häftigt när man tänker på det. Förlåt ts för OT :)!

• Vickan I

Hur går det, rd 8 idag eller? har du tänkt tjuvtesta ngt?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Men så fick jag också på natten från ca rd6 med första barnet. Jätteont verkligen, precis som mensvärk, och bara låg i fosterställning och typ hyperventilerade för det gjorde så ont. Hade så i några nätter. Var säker på att det var kört, men inte då, så kan vara ett gott tecken :)!!!

• Vickan I

Ja jag vaknade också av det och grinade till maken att ngt måste vara fel eller att det var kört pga smärtan. Sedan fick jag några dagar senare som mensvärk efter att jag kissat också av ngn anledning?! Med andra barnet hade jag inte ngt sådant. Hoppas allt jag kan för dig!

• Vickan I

Rd 9 med första och rd8 med andra, men då var det blastisar som odlats i fem dgr innan, så då kan man tjuvtesta lite tidigare.

• Vickan I

Yeeeeeeey jag har känt det på mig hela tiden :)!!!! Bara det har gått 10 dgr sedan ägglossningssprutan så kan du lita på det plussat och det har det ju gjort :D . Stort grattis vad roligt, blir så glad. Minns det som igår hur det kändes.

• Vickan I

Men i FLs gravkalender kan man väl skriva i när ägglossning/äggplock var så räknar den. Det har stämt båda mina graviditeter iaf. 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden överstimulerad