överstimulerad
Ni som gjort ivf eller håller på!
Hur många ägg fick ni ut?
Jag fick ut 21 st och nu pratar dom om ev överstimulering...
Jag behöver hopp ifrån er som värper bra!
Ni som gjort ivf eller håller på!
Hur många ägg fick ni ut?
Jag fick ut 21 st och nu pratar dom om ev överstimulering...
Jag behöver hopp ifrån er som värper bra!
Jag blev överstimulerad, men efter diskussion fick jag ändå gå vidare till ET. Det tog sig och jag blev snabbt dåligt (du kan läsa i min presentation om du vill). Jätteläskigt, men det går ju inte att säga att det inte är värt det! Nu fyller han 8 om två månader och sjunger och bygger LEGO på övervåningen tillsammans med sina småsyskon.
Jag fick ut 33 och blev överstimulerad. Vad ville du mer veta?
Jag fick återföring 5 dagar senare som planerat. Dock började jag äta medicin (dostinex) mot ev överstimulering direkt efter ÄP eftersom jag var i riskzonen. Jag gjorde min behandling utomlands, jag vet inte om man ger dostinex här.
Men hur mår du nu? Jag svullnade upp och mådde riktigt dåligt redan dagen efter ÄP.
Jag fick förresten bara den tidiga varianten, inte den senare som kommer om man blir gravid
Ja, det är farligt. Jag tappades på över 10 liter fri vätska i buken och mina organ började svikta. Jag insåg inte förrän efteråt hur farligt det var. Var mest orolig över att vara borta från jobbet... Slutade med att jag var sjukskriven hela våren med order att ta det lugnt.
Jag hade 19 ägg och blev överstimulerad. Mådde först bara halvdåligt, men hanterligt. De varnade att ET nog inte skulle bli och att alla skulle frysas istället. Jag blev helt knäckt och mer eller mindre tjatade till mig att få köra ändå. Ja hade de varit helt uteslutet hade de väl sagt nej ändå får jag anta. Men hade hört från flera att chansen att lyckas ökar liiiiite vid överstimulering också. Men de sade att de skulle invänta dagen för ET (långtidsodlade) och se då. Hade vätska i buken och runt en del organ, men inte jättemkt och fick köra efter lite velande av läkaren. Sedan blev jag dålig, värre eftersom jag plussade också. Dock inte så jag behövde tappas på vätska, tur nog, men oj vad ont, kunde inte röra på mig. Soffläge och flera ul för att kolla vätska och organ. Men värt det såklart när man har en fin treåring hemma.