• Carro

överstimulerad

Mina värden låg på gränsen till överstimulering, så kliniken beslöt sig att göra ÄP en dag tidigare. Av 18 ägg fick de ut 13 stycken.
    ET gjordes sen blev jag överstimulerad och hade en hel del fri vätska i buken, dock inga extrema mängder utan jag fick åka hem efter ett dygn på sjukhus med order om att vila.

Resultatet tjatar varenda dag om hur många dagar det är kvar till han fyller 6 år (eftersom klockan är efter midnatt så är det 33 dagar dit Flört), just nu gör han dock inte det utan ligger och snarkar på ovanvåningen tillsammans med sin pappa och lillebror.

(Lite OT, lillebror blev också till vid samma tillfälle, dock fick han spendera några år i frysen först som ett litet befruktat ägg innan det var dags för honom att växa till sig i mammas mage Skrattande)

Håller tummarna för dig TS! 

Sam 061116 & Loa 110210 mina mirakel..
  • Carro
    Anonym skrev 2012-12-12 13:17:02 följande:
    Man kan inte säga att överstimulering oftast slutar med graviditet, då skulle ju läkarna inte vara så rädda för överstimulering utan bara övervaka den. Att det verkar så positivt är ju att många svarar här. Får man symptomen någon vecka efter insättningen så brukar det ju däremot vara ett bra tecken.
    Jag blev överstimulerad och blev inte gravid. Skitjobbigt var det och gjorde jävulskt ont och fick åka till akuten.
    Fick ut 29 ägg, 16 blev befruktade, det blev en insättning och en blasto till frysen som senare blev ett missfall i v 9.
    Nu ha jag precis gjort äp och fick ut 11 ägg denna gång. De sa alla att det var mycket bättre än 29 så jag hoppas det. Kan tänka mig att det blir bättre ägg om det inte är fullt så många kanske.

Det är skillnad på överstimulering och överstimulering.
    Överstimulering innan ÄP brukar vad jag förstått inte vara ngt positivt, ofta avbryts ju försöken då (jag hade tur, mina värden låg på gränsen, så det beslutades att göra ÄP en dag tidigare pga det).

Men en överstimulering efter ET däremot, det är oftast ngt positivt.
    Oftast så beror det på att graviditetshormoner som skjutsar på hormonerna och som då orsakar en överstimulering.     
    Sam 061116 & Loa 110210 mina mirakel..
Svar på tråden överstimulerad