• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • emba
    XcsM skrev 2012-10-14 00:11:49 följande:
     Okej om du inte vill att de sover i samma säng, men inga pussar, ingenting? Varför?
    Tycker inte att hon är mogen än. 
  • emba

Jag vill att hon ska kunna lita på mej! Men dom får inte ha sex hemma hos oss! Hennes lillasyster kan se.. Hon är för ung. På nått sött hoppades jag på att hon var gay. För då kunde dom inte ha sex. Men det kan dom väll hemma hos honom då.

• emba

Jag vill bara min dotters bästa! Jag vill va en dålig mamma! Jag vill finnas för min dotter på alla sätt och vis. Och igår berättade jag reglerna och som svar fick jag " mamma för första gången i mitt liv skäms jag över dej! " första gången kommer jag ha denna reglen sen när dom varit ihop ett tag kommer jag lätta lite på det. Fast det beror ju på hur han är som person också.

• emba

Hör konstiga ljud från hennes rum!! Vad ska jag göra?? PANIK

• emba

Men vi har pratat om sex. Och jag har sagt att jag vill inte veta nått om deras sexliv. Och jag har också sagt att hon inte är mogen än. 

• emba
    Nape skrev 2012-10-14 12:21:01 följande:
    Oj.. Nej, jag vill inte heller att min (snart) 16-åring ska ha sex. Därför har vi pratat om ämnet- att man ska vänta i det längsta, att man inte måste ha sex, att BÅDA ska vilja, att man ska skydda sig noga..

När de är byxmyndiga kan man inte lägga sig i hur mycket som helst. Man kan önska och hoppas, men de "får" ha sex då.

Jag tycker det är ganska integritetskränkande att de ska sova med öppen dörr. Där tycker jag du ska backa lite.. Tänk om de vill ligga bredvid varandra och kramas?

Kapa navelsträngen lite, även om det känns tungt.
    Jo men hon är ju min lilla flicka.
    Ska ta och prata med henne om sex och skydd osv.. Och som sagt... Första gången så vill jag ha öppen dörr sen andra gången då släpper jag lite på det att dom får sova med stängd dörr osv... Men han måste ju var trevlig och visa att han är mogen. Vad tycker ni om det?  
  • emba
    Victory1 skrev 2012-10-17 22:22:14 följande:
    när är man tillräckligt gammal då? 
     När man flyttar hemifrån typ 18? Obestämd
  • emba
    lightfish skrev 2012-11-17 16:15:28 följande:
    Alltså, vad är det vissa tror händer på natten som inte kan ske på dagen? De vill bara sova ihop, vara tillsammans när de vaknar och äta frukost tillsammans.
    Jo men dom kan väl ha lika trevligt bara för att dom inte sover i samma säng eller? Obestämd
Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!