• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • XcsM

Okej om du inte vill att de sover i samma säng, men inga pussar, ingenting? Varför?

• emba
    XcsM skrev 2012-10-14 00:11:49 följande:
     Okej om du inte vill att de sover i samma säng, men inga pussar, ingenting? Varför?
    Tycker inte att hon är mogen än. 
  • icy

Du vet väl att du inte kan förhindra det som möjligtvis kan ske? Vill dom knulla kan dom göra det på dagtid, jag tycker inte du ska göra en stor grej av detta.. Att hon skaffat pojkvän vid 16 år är ingenting annat än normalt! Sex är också normalt. 

• Bibbidi

Ja det är du, och du överregerar som sjutton (antar att du förstår det själv, eftersom du frågar).

Det du är rädd ska hända på kvällen, kan lika gärna hända mitt på dagen.

Nu kommer hon ju definitivt inte våga komma till dig om hon vill prata om något/ ha frågor....   

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Azi

Du inser förstås att om de tänker ha sex så kommer det ske oavsett hur mycket du förhindrar det? Att de sover i olika sängar förhindrar ingenting.

Eftersom dottern inte är myndig och bor i ditt hem har du viss bestämmande rätt över gäster, men inte över sexliv. Om din dotter vill ha sex är det bästa du kan göra att hjälpa henne att skydda på kropp och själ på bästa sätt.

~*rabiat*~
  • Ronja 551

Hm. Alla är vi olika, men ja hade låtit dem dela säng. Förutsatt att det var en sund relation mellan två människor som ville samma sak förstås. 16 är inte så ungt. Det du förbjuder kommer med stor sannolikhet hända ändå.

• Indiansommar

En 16 åring får inte kyssas, men det är ok att ge en 6 åring iphone 5?? 
    Gå och lägg dig nu TS, sitt inte här och skapa massa hittepå trådar.  

• Bibbidi
    emba skrev 2012-10-14 00:12:32 följande:
    Tycker inte att hon är mogen än. 
    Tyck vad du vill, men du kan ändå inte hindra henne från att ha sex. 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi

Tips (och nu är jag inte ironisk utan försöker hjälpa dig!): Köp hem kondomer och ge dem till henne. 

Många unga som har sex har det oskyddat första gången (eftersom många tycker det är pinsamt att skaffa kondomer), så köp det till henne och ge det till henne. Bättre att se till att hon är skyddad än att försöka förneka det som ändå sker/kommer ske, men att det då kanske sker oskyddat.  

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Torpedo
    emba skrev 2012-10-14 00:10:16 följande:
    Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
    Du är definitivt alldeles för sträng och överreagerar. Varför inte låta dem leva ut sina lustar för varandra? Varför måste du ha så mycket kontroll över din dotter som nästan är vuxen?
Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!