Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Köp hem ett gäng kondomer och ge henne eller säg att de ligger i en speciell låda så det bara är att hämta. Det har vi här hemma. Bara att gå och ta!

Bättre att vi som vuxna ser till att det finns än att de unga glömmer köpa!

Elin885

Finns det säkert men jag springer inte på ungdomsmottagningen och som en ansvarsfull förälder så köper jag dom än att slöa tonåringar glömmer åka och hämta.
    Det är 2,5 mil till närmsta ungdomsmottagning.
    Min dotter får inte äta p-piller pga att jag har haft proppar och mini-piller är inte subventionerat så de kostar nån hundralapp mer än du betalar men betalar för det ändå!

Men man kan ha sex när inte mamma och pappa är hemma, i bilen , på toan, ute på sommaren. Bara för att man inte låter dom sova över betyder det inte att de inte har sex. Tror man det är man inte bara lite naiv.
    Det bästa sättet är väl att prata om det och se till att hon INTE åker på några sjukdomar och framförallt HIV.

LillaVanilla

Självklart kan man ha förväntningar på sina barn och vara emot en massa saker men att bara säga tvärt NEJ och inte förklara varför gör ju inte saken bättre. Då skulle ts kanske förklara sig att hon tycker samlag är något fint som man ska dela med den man älskar men alla gör inte det och att det bra att skydda sig mot sexuella överförbara sjukdomar för man vet aldrig om den personen man är kär i just nu är den man kommer leva med om ett halvår, år eller resten av sitt liv.

Deelicious

Och hur menar du nu med svenska tjejer?
    Vi bor i Sverige, är inte dina barn svenskar?
    Eller är de av annan nationalitet, religion som är en suveränitet vad det gäller sexualitet?

Många flickor med invandrarbakgrundmed sträng religiösa och kulturella krav på sig har även de sex innan äktenskapet.
    Springer och gör abort och opererar tillbaka mödomshinnan som de faktiskt tror är en hinna som sitter som en barriär när man är oskuld för att inte den blivande mannen ska tro att hon har haft sex.
    Dubbelmoralens näste!
    Så det är inte bara "svenska" vita blonda flickor som har sex före äktenskapet. Majoriteten har nog sex innan de finner den partnern de kommer bo i hop med och skaffar barn eller bli bortgifta med.

Det vettigaste är att prata om sex och samlevnad. Vilka val man kan göra tex avhållsamhet men vill flickorna inte det är det en skyldighet som förälder att prata om hur man skyddar sig mot oönskad graviditet, könssjukdomar hepatit C och HIV.
    Dessa sjukdomar försvinner inte bara för att man råkar vara av annan nationalitet än svensk eller har en annan religion.

Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!