Inlägg från: EmeNo11 |Visa alla inlägg
  • EmeNo11

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Ja du är alldeles för hård. Som många andra skrivit så kommer hon ha sex om hon vill ändå. Prata istället om preventivmedel och ta med henne till en ungdomsmottagning :) Jag skaffade min första riktiga pojkvän som 15 åring och ganska snart frågade både mamma och pappa om jag kände att jag behövde skaffa P-piller eller något annat. Mamma följde då med till ungdomsmottagningen för att jag ville det, hon var med hela tiden förutom när barnmorskan sa att det skulle bli fler privatare frågor och att min mamma kanske vilja vänta utanför men hon hörde nås väldigt många privatare svar och det gör mig inget alls.

Nova 110903
  • EmeNo11

Elin885: vi hade aldrig haft sex än men det var påväg så tyckte det var jätte bra att mamma frågade för jag hade nog inte vågat fråga henne om hon kunde hjälpa mig. Vi har inte riktigt det förhållandet tyvärr men glad vart jag när hon följde med :D
    Härligt med mammor som inte bryr sig märkvärt, det är ju en del av livet liksom :)

• EmeNo11

Elin885: nej jag tror inte någon föräldrar hoppar av glädje när de inser att ens "lilla" barn har sex. Vi började också prata om blommor och bin tidigt något jag kommer göra med min dotter också :)

• EmeNo11

Varför får inte en 16 åring ha sex hemma i ert hem men ni får det? Det är väl deras hem också. Vi fick ha det men vi skulle absolut inte störa någon annan. Eller är det bättre att man har det utomhus och fryser arslet av sig? För sex kommer dom att ha vare sig ni vill det eller inte!
    Så länge båda är med på det ser jag inte varför man skulle förbjuda det. Då tror jag mer på att man kan prata öppet om sådant, tror det minskar chanserna på att hon/han istället ska smyga runt, må dåligt eller kanske rent av ligga med fler. Låt en tonåring vara just tonåring med allt vad det innebär. Behandla dem inte som vuxna i ena stunden och barn i nästa!

Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!