• Ordis

    Nu är jag full, tråd femhundrafemtioelva Skål

    Välkomna till fylletråden. För oss som inte gett upp en....

  • Svar på tråden Nu är jag full, tråd femhundrafemtioelva Skål
  • Ordis

    Då har man hällt upp ett glas Leth, riesling & veltliner. God men den är på tok för kall.

    Vad gör ni andra ikväll?

  • KimPossible

    Herregud, vad jag är seg ibland! Men nu så är jag med på banan och vi kan skåla. Jag kör rött, El Coto rioja. Helt  ok, fast jag skulle inte banga ett glas kallt av något slag nu.

    Skål och välkommen tillbaka, my dear! HjärtaSkål

  • Ordis

    Tack kära kimpan! Vi får väl se hur länge jag stannar denna gången. Mina sociala skils på forum är ju itne de bästa så vi får se vad det blir med det.

    Finns det några andra kvar? Skvaller? :-O

  • Ordis

    Puffade lite anoftrådar för stämnings skull. Skit det var ju ändå ett tag man hängde här. :-O Men jag minns inte när jag blev arg och stängde ner mitt konto. Det satt långt inne.

  • Ordis
    PassionForever skrev 2012-10-14 01:38:11 följande:
    Har ni fest eller?
    Yepp! Gamla nicket var? Eller är du en ny förmåga?
  • KimPossible
    Ordis skrev 2012-10-14 01:35:35 följande:
    Tack kära kimpan! Vi får väl se hur länge jag stannar denna gången. Mina sociala skils på forum är ju itne de bästa så vi får se vad det blir med det.

    Finns det några andra kvar? Skvaller? :-O
    Jodå, en del hänger kvar men många har nya nick efter hackningen som var i vintras. Vissa har jag inte full koll på ännu. 

    Några har nog övergett FL också, och så har det tillkommit en hel skog full av små håriga, kroknästa och svansbeprydda varelser...

    Folk stavar ännu värre, är ännu mer rasistiska, hatar, gnatar och skäller ännu värre och tro det eller ej, är mer korkade än de någonsin varit.

    I övrigt är det lugnt.  
  • Ordis
    KimPossible skrev 2012-10-14 01:51:13 följande:
    Folk stavar ännu värre, är ännu mer rasistiska, hatar, gnatar och skäller ännu värre och tro det eller ej, är mer korkade än de någonsin varit.
    Ärligt talat, är det ens möjligt med tanke på hur det var förut? Skit! CM är tyvärr stendött numera. Vi hade ett tag riktigt trevlig stämning och lagom antal inlägg per dag, men sakta och säkert har det ebbat ut. Det var sköt att vara på ett forum där man faktiskt talade med varandra och vägde sina ord och inte bara slängde ur sig vad som. Jag hoppas det kommer tillbaka när vårat troll försvunnit.
  • PassionForever
    Ordis skrev 2012-10-14 01:44:49 följande:
    Yepp! Gamla nicket var? Eller är du en ny förmåga?

    Ny förmåga
  • PassionForever
    Ordis skrev 2012-10-14 01:44:49 följande:
    Yepp! Gamla nicket var? Eller är du en ny förmåga?

    Ny förmåga
  • Ordis
    PassionForever skrev 2012-10-14 01:59:18 följande:

    Ny förmåga
    Trevligt! Hur hamnade du på FL och trivs du här?
  • PassionForever
    Ordis skrev 2012-10-14 02:06:39 följande:
    Trevligt! Hur hamnade du på FL och trivs du här?



    Jag skaffade ett konto och på den vägen är det

    Trivs fantastiskt bra!

    Har du en bra fest då?
  • Ordis
    PassionForever skrev 2012-10-14 02:09:44 följande:


    Jag skaffade ett konto och på den vägen är det
    Trivs fantastiskt bra!
    Har du en bra fest då?
    Jag började partyt lite sent. Det är ju aldrig bra.... Ögonen börjar gå i kors och det är dags att krypa ner i sägen sedan länge. Men vart tvungen att söka jobb och detta drog jag på i fyra timmar och på den vägen är det.
  • Ordis

    Nu är det natten för mig. Dottern somnade för 7 timmar sedan så detta blir ju kul imorgon... Eller inte....
    God natt.

  • KimPossible
    Ordis skrev 2012-10-14 01:55:23 följande:
    Ärligt talat, är det ens möjligt med tanke på hur det var förut? Skit! CM är tyvärr stendött numera. Vi hade ett tag riktigt trevlig stämning och lagom antal inlägg per dag, men sakta och säkert har det ebbat ut. Det var sköt att vara på ett forum där man faktiskt talade med varandra och vägde sina ord och inte bara slängde ur sig vad som. Jag hoppas det kommer tillbaka när vårat troll försvunnit.
    Helt annan stämning nu, åtminstone i många trådar. Jag kanske börjar bli gammal (neeeee! ), men jat vet inte. Det känns som det blir mer och mer  "ung, dum och kränkt", hur mycket av det som nu är på riktigt. 

    Irriterar mig enormt på alla troll, det går knappt fan inte att gå in och skriva seriöst i t ex KR längre, för man vågar inte lita på om det är allvar eller inte. Jag brukar göra det ändå i fall jag känner _skulle kunna vara_ riktiga, men i vissa fall är det så uppenbart att det är fejk så det är pinsamt. 

    Forumet verkar ha svämmat över att folk som har sex med sin morsa/farsas /syskons partner, pedifolhärvor, folk som blir mordhotade av svärmor, som själva mordhotar svärmor, knullar svärfar och väntar barn med honom och andra helt wacko prylar.

    Synd på CM,  jag kände aldrig att det blev någon fart där, därför blev jag kvar här. Nu har jag de flesta jag gillar här på FL även på Facebook och kan hålla kontakt ändå, men det finns några kvar som gör att jag hänger här ännu. Glad att du kommit tillbaka, det behövs lite sunt och friskt blod här! 

    En tråd jag kan rekommendera är "Vad moraltanterna har lärt oss idag", där kan man lätt få en liten uppdatering av vad som pågår, man kan ironisera över folks dumhet och himla med ögonen, och så hänger det rätt trevliga och vettiga personer i tråden.  

    Sen finns ju medlemsgrupperna nu, där det går att prata lite mer anonymt.

    Upf, nu blev det en halv uppsats, får fylla på en sista slurk i glaset här för att klara strupen. Sen börjar det bli dags att sova.

    Skål 
  • KimPossible
    Ordis skrev 2012-10-14 01:56:18 följande:
    Är de styrande lika anala?
    Ehm... jag skulle nog kalla modereringen...godtycklig, kanske? Drömmer Nu försökte jag vara lite finkänslig här.
  • Ordis
    KimPossible skrev 2012-10-14 02:27:23 följande:
    Ehm... jag skulle nog kalla modereringen...godtycklig, kanske? Drömmer Nu försökte jag vara lite finkänslig här.
Svar på tråden Nu är jag full, tråd femhundrafemtioelva Skål