• Anonym (gasol)

Jag skall gå ut och städa grillen och ställa undan den för vintern - något du undrar över?

Det är en gasolgrill för övrigt

• Svar på tråden Jag skall gå ut och städa grillen och ställa undan den för vintern - något du undrar över?
  • Coyote

Hur gör du rent gallret? Var förvarar du grillen? Hur stor gasoltub har du, p11?

• Anonym (Wow!)

Ytterst intressant! Man ryser nästan av spänning på "vidare kapitel".Tungan ute

• Anonym (gasol)
    Coyote skrev 2012-10-14 13:08:24 följande:
    Hur gör du rent gallret? Var förvarar du grillen? Hur stor gasoltub har du, p11?
    Suck...gallret är ett helvete. Starka kemikalier...stålull. Sen får det fan duga. Ett år tog jag till sliptrissan tom.
    Jag har kompositflaskor. en P5 och en P10 
  • Anonym (gasol)
    tompatiger skrev 2012-10-14 13:10:26 följande:
    Mkt bra ämne!

Får den stå ute med skydd över sig?
    Jo. Jag har en grillhuva samt att jag ställer in den i ett skjul över vintern. Ställer också in gasolflaskorna där. Det är inte ett varmförråd och jag har varit lite fundersam över flaskorna. Men det har aldrig varit något problem
  • Coyote
    Anonym (gasol) skrev 2012-10-14 13:42:22 följande:
    Suck...gallret är ett helvete. Starka kemikalier...stålull. Sen får det fan duga. Ett år tog jag till sliptrissan tom.
    Jag har hört att man ska låta gallret ligga i gräset över natten, har du provat det?
  • Anonym (Wow!)
    Anonym (gasol) skrev 2012-10-14 13:42:22 följande:
    Använd såpa??Det skall ju funka till allt.
  • Din mamma

När grillade du senast? Varför har du dragit ut på att ställa in den?

• Anonym (gasol)
    Coyote skrev 2012-10-14 13:46:35 följande:
    Jag har hört att man ska låta gallret ligga i gräset över natten, har du provat det?
    Det har jag aldrig hört. Har du gjort det ngn vinter - resultat?
  • Anonym (gasol)
    Anonym (Wow!) skrev 2012-10-14 13:50:51 följande:
    Använd såpa??Det skall ju funka till allt.
    Jag kan inte påstå att det fungerar speciellt bra på inbränt fett. Jag brukar använda diverse olika ungnrengöringsmedel. Funkar sådär.
Svar på tråden Jag skall gå ut och städa grillen och ställa undan den för vintern - något du undrar över?