• Anonym (gasol)

Jag skall gå ut och städa grillen och ställa undan den för vintern - något du undrar över?

Det är en gasolgrill för övrigt

• Svar på tråden Jag skall gå ut och städa grillen och ställa undan den för vintern - något du undrar över?
  • Anonym (gasol)
    Din mamma skrev 2012-10-14 13:59:32 följande:
    När grillade du senast? Varför har du dragit ut på att ställa in den?
    Vi grillade förra helgen. Men det var nog mest för att jag ännu inte hade städat undan den. Vet inte riktigt varför det inte blev gjort tidigare. Har haft en massa annat för mig på helgerna. Men nu hade jag en lucka.
  • Coyote
    Anonym (gasol) skrev 2012-10-14 14:00:41 följande:
    Det har jag aldrig hört. Har du gjort det ngn vinter - resultat?
    Nej, jag brukar faktiskt kasta och köpa nytt när det blir för jobbigt att göra rent.
  • Anonym (gasol)
    Coyote skrev 2012-10-14 14:05:17 följande:
    Nej, jag brukar faktiskt kasta och köpa nytt när det blir för jobbigt att göra rent.
    Funderar faktiskt på att göra likadant nu. Jag brukar efter att ha tvättat (slipat, hackat, sprängt) av skiten från gallren olja in dom med matolja och sen lägga dom i plastpåsar över vintern. Men nu ser jag att gasolbrännaren är på väg att rosta ihop. Köpte en ny för 3-4 år sedan och tänker inte göra om det. Antar att det blir en ny grill till nästa säsong. Med gjutjärnsbrännare.
  • Tutilure

Jag har en fråga, kan du rengöra min grill också och ställa ner den i förrådet? Tack så mycket!

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • WhoamI

Jag har hört att man ska låta gallret ligga i gräset över natten, har du provat det?

Funkar kanon, fast på sommaren då :)

• ChaosMum
    Anonym (gasol) skrev 2012-10-14 13:43:29 följande:
    Jo. Jag har en grillhuva samt att jag ställer in den i ett skjul över vintern. Ställer också in gasolflaskorna där. Det är inte ett varmförråd och jag har varit lite fundersam över flaskorna. Men det har aldrig varit något problem
    Hurdant är golvet där denna grill står?
  • Anonym (gasol)
    ChaosMum skrev 2012-10-14 14:11:56 följande:
    Hurdant är golvet där denna grill står?
    Vi har betongplattor på marken. Det är ju ett ickeuppvärmt uteförråd.
  • Anonym (gasol)
    Tutilure skrev 2012-10-14 14:11:15 följande:
    Jag har en fråga, kan du rengöra min grill också och ställa ner den i förrådet? Tack så mycket!
    Nej. Jag rekommenderar dig att köpa en ny istället.
  • Anonym (ka-boom)

Var förvarar du grillen och gasoltuben över vintern? Är du inte rädd att gasoltuben ska självantända?

• ChaosMum
    Anonym (gasol) skrev 2012-10-14 14:19:00 följande:
    Vi har betongplattor på marken. Det är ju ett ickeuppvärmt uteförråd.
    Ah, tack. Nu kan jag fortsätta sova gott m natten Kyss
Svar på tråden Jag skall gå ut och städa grillen och ställa undan den för vintern - något du undrar över?