Min dotter blir utfryst i skolan, behöver råd????
Behöver råd som jag kan ge till min dotter på 15 år!
Min dotter hade en kompis i klassen, men bara en då vi flyttat hit och hon började sjuan. Vi kallar henne Anna. Dom umgicks och hade det bra. Men min dotter började känna att hon inte bara kunde ha en vän så hon började även kolla efter andra vänner och hittade då en här på gatan, Det tyckte inte Anna om och hon började att försöka förstöra mellan dom men misslyckades.
Det kom en ny tjej till klassen och min dotter började även då prata med henne, kallar henne Sara dom försökte vara 3, men helt plötsligt så ignorerade Sara min dotter och gick enbart och prata med Anna. Väldigt snabbt gick det.
Så min dotter tog kontakt med en i en annan klass och började umgås, kallar henne Ida, och märkte då ganska snabbt att Anna försökte "ta över" denna Ida med och lyckades på en vecka, så Ida totalt struntade i min dotter, blev avig och dryg. Då började vi misstänka att Anna förmodligen snackade något om min dotter då det är 2 som vänt henne ryggen.
Nu kom ytterligare en ny tjej till klassen som ville umgås med min dotter, kallar henne Hanna, Hanna och min dotter umgås och finner varandra direkt, dom hittar på saker och har kul, Anna försöker än en gång "ta över henne genom att göra sig till i skolan, men det biter inte på henne för hon gillar inte riktigt den där Anna har hon sagt. Nu var min dotter sjuk två dagar och så kom helgen, när hon kommer tillbaka till skolan så totalt ignorerar även Hanna henne och springer och fnittrar med Anna!!!!
Så nu är min dotter ensam, än en gång har Anna lyckats.
faktum är att det fanns en till tjej som hon gjorde exakt samma sak med så sammanlagt så har hon tagit 3 kompisar på detta sätt och vänt dom emot min dotter.
Det finns massor till den här historien, andra småsaker och jag är övertygad om att denna tjej gör detta medvetet, när min dotter och Anna umgicks och allt var sk bra så redan då fick jag känslan av att något var fel, för min dotter fick inte ens prata med någon annan för denna Anna som verkade tro att hon äger min dotter.
Ge mig råd, hur kan hon hantera detta, hur ska hon bemötta dom?
Fy fan vad ledsen jag är för min dotter skull...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-24 07:11
Tänkte uppdatera lite!
Min dotter skickade ett sms till den ena tjejen Anna och frågade varför hon inte länge pratar med henne och fick svar, ett långt sms som talade om för min dotter vilken värdelös människa hon är, att hon kan spy på henne och att hon bara hört massa skit om henne, att hon är rutten och att hon kan dra åt helvete plus massa annat, jag läste sms själv så jag vet att det stämmer. Nu denna vecka så kommer det ena efter det andra fram, nu har tjejorna spridit massa rykten om min dotter och jag står rådlös, att hon skulle varit otrogen mot sin pojkvän flera gånger om, att hon stjäl och har stulit massa kläder, bla hennes nya vinterjacka, vilket inte alls stämmer för den och dom andra kläderna har jag köpt. Blir så ledsen på det hela...