Inlägg från: Pyret201302 |Visa alla inlägg
  • Pyret201302

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Det finns massa trådar för oss som väntar en liten, eller flera Glad, i början av 2013 men är det några av er som bor i Linköpingstrakten? Jag är ny i stan så det vore både roligt och skönt att diskutera praktiska saker och annat med någon som går igenom samma sak här i närheten. 
    (Vårt pyre är beräknat till 9 feb. 2013.)

Kram på er    

• Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?
  • Pyret201302

Grattis till knoddarna och vad kul att ni hakar på Glad
    Jag mådde skit någon månad i somras och vikten rasade, nu har vi precis flyttat till stan och pendla till jobbet och jag är knappt trött ens ;) Bara och njuta, för misstänker att det kan vända snart igen ;p Kan tipsa om vattenjympa för gravida - jätteskönt!
    Hur mår ni? Orkar ni hålla igång på något annat sätt/aktivitet? Ordnat med barnvagn/föräldragrupp än?

• Pyret201302

Jag går på vattenjympan på Friskvårdspoolen i Valla, de tar emot alla gravida oavsett vecka man är i, dock inte bokningsbart. Vattenjympa rekommenderas varmt, så j-kla skönt! Jag gillar yoga annars och har man en liten mage kan man nog gå på vanliga yogapass rätt länge och undvika övningarna där man ligger på mage osv. Jag cyklar till jobbet också, när det inte regnar, så blir ju inte jätteofta så här års ;)
    Ja vissa barnvagnsleverantör skickar ju vagnarna på en gång, så länge de finns hemma. Har kompisar som rekommenderar kopbarnvagn.se.
    Vi har en tiny liten hiss i huset och funderar också på Brio Smile, men den kommer samtidigt tidigast i januari och det är väldigt många förtidigt födda i min släkt (verkar vara ärftligt?). Dock borde man ju kunna få en lånevagn om man köper Smile´n hos tex Babyproffsen om vagnen skulle bli försenad? 
    Ska ni kolla kön/eller har redan gjort det? Vi var nyfikna men det var inte så lätt att se på ultraljudet så spänningen är stooor :) 

• Pyret201302

Vi tänkte beställa en Brio Smile, den ska gå in i vår hiss :)

Jag går också på kvinnohälsan och tycker att det har fungerat bra. 

• Pyret201302

Kul att fler hakar på, tack för tipsen, Louwa! Bra att det finns alternativ med BM osv. Då går du deras föräldrakurser också mao? Har du gått de som kvinnohälsan har tidigare - vad tyckte du om de i sånt fall? Vi tänkte själv gå på några i slutet av hösten.

Jag hittar inget från Brio om hur Smile´n ska fungera väder- och vintermässigt, men det kanske går att likställa med Buggans Cameleon?
    Japp, det där med bikini är problem när det ska gympas.. ;P Jag har varit ute på stan och kollat efter en sportigare bikini men inte hittat nån än, har inte lust att lägga multum heller på nån jag kanske inte vill ha/behöver till sommaren.. De flesta andra på vattenjympan i Valla har dock kört med liknande bikinisar som jag dvs rejälare 3kants-bikinis. Men helt bekväm när det guppar känner man sig ju inte.. Någon körde med svart sportbehå och det alternativet funderar jag på till nästa gång.    

• Pyret201302

Näe inte jätterejäl men ingen sån där med trådar iaf  Skrattande Tänkte kolla vad Stadium outlet har.

• Pyret201302

Louwa: Tack, ska kolla efter förlossningsfilmen! Är rädd att jag får se den själv dock :S Fler som har det problemet? Jag försöker vänja min kära sambo lite, han är blodgivare så den biten fixar han men vill inte "se" som förberedelse.

Nu är "vi" förresten hyfsad nybadade och vattenjympade, sååå skönt! Bikini-bh´n höll som tur var även den här gången ;)  

• Pyret201302

Noomi: nej de tar emot max 22 deltagare per gång, jag var i poolen 10 min innan passet började i fredags och då var bara några till i. Har inhandlat ny "bikini" idag eller sport-bh och bikinitrosor Stadium outlet, så behöver jag inte oroa mig var mins 'tvillingar' hålls nästa gång det är vattenjympa ;)

• Pyret201302

Hej alla!
    Ser att ni skrivit lite här, vad roligt! Jag har varit dålig på det på sistone.. Hoppas ni mår bra, jobbig foglossning låter dock inte som någon höjdare.. Hur fungerade vattengympan för dig, @nyistan? Inte långt kvar nu, hoppas du hittar dig tillrätta i stan innan bebben kommer! :) Vi flyttade hit sent i september. Jag har gått på Vallas vattenjympa, även på den vanliga men lite lugnare pass kvällstid, men inte hunnit iväg de senaste veckorna.
    Vi har inte valt vc än men funderar på Kungsgatan då vi bor väldigt nära och den har fått bra omdömen på nätet, verkar dock sakna öppen förskola, och de andra öppna förskolorna kanske man inte är välkommen hos då om vi väljer Kungsgatan ..? Nån som vet hur det fungerar och som har varit på Kungsgatan? 

• Pyret201302

Det är en föreläsning om förlossning, smärtlindring 10/12 kl 18 på HU och en sista måndagen i januari om första tiden med bebisen o om amning.

Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?