• Pyret201302

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Det finns massa trådar för oss som väntar en liten, eller flera Glad, i början av 2013 men är det några av er som bor i Linköpingstrakten? Jag är ny i stan så det vore både roligt och skönt att diskutera praktiska saker och annat med någon som går igenom samma sak här i närheten. 
    (Vårt pyre är beräknat till 9 feb. 2013.)

Kram på er    

• Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?
  • Eweliina

Hej hej,
    jag bor i Linköping och väntar en liten den 2 april 2013! 

BF 2 april
  • Eweliina

Kul med några fler från stan. Hur mår ni förresten? Jag har äntligen börjat återfå min energi.

• Pyret201302

Grattis till knoddarna och vad kul att ni hakar på Glad
    Jag mådde skit någon månad i somras och vikten rasade, nu har vi precis flyttat till stan och pendla till jobbet och jag är knappt trött ens ;) Bara och njuta, för misstänker att det kan vända snart igen ;p Kan tipsa om vattenjympa för gravida - jätteskönt!
    Hur mår ni? Orkar ni hålla igång på något annat sätt/aktivitet? Ordnat med barnvagn/föräldragrupp än?

• Noomi81

Jag mår bara bra, lite ont i ryggen men jag får skylla mig själv som inte tränar den som jag borde.
    Vi har hund, så det blir några timmars promenad om dagen, men jag borde verkligen ta mig till gymet oftare.

Föräldragrupp tror jag vi skulle skriva in oss på nästa bm-besök, och barnvagn... näe. Men vi ska kolla hur Brio Smile verkar när den kommer ut i butik.  

• Eweliina

Jag tränade i våras och har varit sugen på att börja men vet inte hur man kan träna när man är gravid!?

Pyret201302: vart går du på vattenjympa?

Jag är ju "bara" i v.17 så har inte köpt annat än kläder än men är också lite sugen på Brio smile eller bugaboo cameleon!

• Noomi81
    Eweliina skrev 2012-10-16 14:32:49 följande:
    Jag tränade i våras och har varit sugen på att börja men vet inte hur man kan träna när man är gravid!?

Pyret201302: vart går du på vattenjympa?

Jag är ju "bara" i v.17 så har inte köpt annat än kläder än men är också lite sugen på Brio smile eller bugaboo cameleon!
    Kan rekommendera boken Stark, glad, gravid, jättebra.
    Jag ska förmodligen börja med vattengympa så småningom, har blivit rekommenderad den som Freja har. 
  • Pyret201302

Jag går på vattenjympan på Friskvårdspoolen i Valla, de tar emot alla gravida oavsett vecka man är i, dock inte bokningsbart. Vattenjympa rekommenderas varmt, så j-kla skönt! Jag gillar yoga annars och har man en liten mage kan man nog gå på vanliga yogapass rätt länge och undvika övningarna där man ligger på mage osv. Jag cyklar till jobbet också, när det inte regnar, så blir ju inte jätteofta så här års ;)
    Ja vissa barnvagnsleverantör skickar ju vagnarna på en gång, så länge de finns hemma. Har kompisar som rekommenderar kopbarnvagn.se.
    Vi har en tiny liten hiss i huset och funderar också på Brio Smile, men den kommer samtidigt tidigast i januari och det är väldigt många förtidigt födda i min släkt (verkar vara ärftligt?). Dock borde man ju kunna få en lånevagn om man köper Smile´n hos tex Babyproffsen om vagnen skulle bli försenad? 
    Ska ni kolla kön/eller har redan gjort det? Vi var nyfikna men det var inte så lätt att se på ultraljudet så spänningen är stooor :) 

• Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-10-16 16:03:08 följande:

Jag går på vattenjympan på Friskvårdspoolen i Valla, de tar emot alla gravida oavsett vecka man är i, dock inte bokningsbart. Vattenjympa rekommenderas varmt, så j-kla skönt! Jag gillar yoga annars och har man en liten mage kan man nog gå på vanliga yogapass rätt länge och undvika övningarna där man ligger på mage osv. Jag cyklar till jobbet också, när det inte regnar, så blir ju inte jätteofta så här års ;)
    Ja vissa barnvagnsleverantör skickar ju vagnarna på en gång, så länge de finns hemma. Har kompisar som rekommenderar kopbarnvagn.se.
    Vi har en tiny liten hiss i huset och funderar också på Brio Smile, men den kommer samtidigt tidigast i januari och det är väldigt många förtidigt födda i min släkt (verkar vara ärftligt?). Dock borde man ju kunna få en lånevagn om man köper Smile´n hos tex Babyproffsen om vagnen skulle bli försenad? 
    Ska ni kolla kön/eller har redan gjort det? Vi var nyfikna men det var inte så lätt att se på ultraljudet så spänningen är stooor :) 

Har för mig jag läst någonstans att lånevagn inte brukar vara några problem, borde ju inte vara det.
    Nej, vi tog inte reda på kön. Jag var lite nyfiken, men barnmorskan verkade inte alls intresserad av att kolla efter det så du struntade vi i det.  
Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?