Pyret201302 skrev 2012-10-16 16:03:08 följande:
Jag går på vattenjympan på Friskvårdspoolen i Valla, de tar emot alla gravida oavsett vecka man är i, dock inte bokningsbart. Vattenjympa rekommenderas varmt, så j-kla skönt! Jag gillar yoga annars och har man en liten mage kan man nog gå på vanliga yogapass rätt länge och undvika övningarna där man ligger på mage osv. Jag cyklar till jobbet också, när det inte regnar, så blir ju inte jätteofta så här års ;)
Ja vissa barnvagnsleverantör skickar ju vagnarna på en gång, så länge de finns hemma. Har kompisar som rekommenderar kopbarnvagn.se.
Vi har en tiny liten hiss i huset och funderar också på Brio Smile, men den kommer samtidigt tidigast i januari och det är väldigt många förtidigt födda i min släkt (verkar vara ärftligt?). Dock borde man ju kunna få en lånevagn om man köper Smile´n hos tex Babyproffsen om vagnen skulle bli försenad?
Ska ni kolla kön/eller har redan gjort det? Vi var nyfikna men det var inte så lätt att se på ultraljudet så spänningen är stooor :)
Har för mig jag läst någonstans att lånevagn inte brukar vara några problem, borde ju inte vara det.
Nej, vi tog inte reda på kön. Jag var lite nyfiken, men barnmorskan verkade inte alls intresserad av att kolla efter det så du struntade vi i det.