• Noomi81

BF vinter 2013 Linköping?

Jag bor i stan och är beräknad en månad senare än dig, 9 mars.

• Noomi81

Jag mår bara bra, lite ont i ryggen men jag får skylla mig själv som inte tränar den som jag borde.
    Vi har hund, så det blir några timmars promenad om dagen, men jag borde verkligen ta mig till gymet oftare.

Föräldragrupp tror jag vi skulle skriva in oss på nästa bm-besök, och barnvagn... näe. Men vi ska kolla hur Brio Smile verkar när den kommer ut i butik.  

• Noomi81
    Eweliina skrev 2012-10-16 14:32:49 följande:
    Jag tränade i våras och har varit sugen på att börja men vet inte hur man kan träna när man är gravid!?

Pyret201302: vart går du på vattenjympa?

Jag är ju "bara" i v.17 så har inte köpt annat än kläder än men är också lite sugen på Brio smile eller bugaboo cameleon!
    Kan rekommendera boken Stark, glad, gravid, jättebra.
    Jag ska förmodligen börja med vattengympa så småningom, har blivit rekommenderad den som Freja har. 
  • Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-10-16 16:03:08 följande:

Jag går på vattenjympan på Friskvårdspoolen i Valla, de tar emot alla gravida oavsett vecka man är i, dock inte bokningsbart. Vattenjympa rekommenderas varmt, så j-kla skönt! Jag gillar yoga annars och har man en liten mage kan man nog gå på vanliga yogapass rätt länge och undvika övningarna där man ligger på mage osv. Jag cyklar till jobbet också, när det inte regnar, så blir ju inte jätteofta så här års ;)
    Ja vissa barnvagnsleverantör skickar ju vagnarna på en gång, så länge de finns hemma. Har kompisar som rekommenderar kopbarnvagn.se.
    Vi har en tiny liten hiss i huset och funderar också på Brio Smile, men den kommer samtidigt tidigast i januari och det är väldigt många förtidigt födda i min släkt (verkar vara ärftligt?). Dock borde man ju kunna få en lånevagn om man köper Smile´n hos tex Babyproffsen om vagnen skulle bli försenad? 
    Ska ni kolla kön/eller har redan gjort det? Vi var nyfikna men det var inte så lätt att se på ultraljudet så spänningen är stooor :) 

Har för mig jag läst någonstans att lånevagn inte brukar vara några problem, borde ju inte vara det.
    Nej, vi tog inte reda på kön. Jag var lite nyfiken, men barnmorskan verkade inte alls intresserad av att kolla efter det så du struntade vi i det.  
  • Noomi81
    Eweliina skrev 2012-10-16 14:32:49 följande:
    Jag tränade i våras och har varit sugen på att börja men vet inte hur man kan träna när man är gravid!?

Pyret201302: vart går du på vattenjympa?

Jag är ju "bara" i v.17 så har inte köpt annat än kläder än men är också lite sugen på Brio smile eller bugaboo cameleon!
    Bugaboo finns inte i stan va? Har för mig att Ödeshög och Norrköping är närmst.
  • Noomi81
    Eweliina skrev 2012-10-17 10:16:00 följande:
    Tack för tipset om Freja och Valla! Ska genast kolla upp det. 

Vet ni vad Brio smile kommer kosta sen? Blir mer och mer sugen på en sån!

Går ni hos Storken eller kvinnokliniken? Jag går hos Storken och är jättenöjd! 
    Smile kommer kosta 6500 med sitt- och liggdel (eller om det var sittdel plus mjuklift). Vi har "problemet" att vi bor i stan i lägenhet utan hiss, så därför vill vi ha en lätt och smidig vagn. Men vi är också mycket i skogen och på landet, så då måste den klara lite terräng. Hoppas Smile funkar för båda eftersom den har låsbara hjul.

Jag går på Kvinnohälsan och är jättenöjd. Var på tidigt ul hos Storken dock, och det verkar också jättebra.  
  • Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-10-17 10:58:43 följande:
    Vi tänkte beställa en Brio Smile, den ska gå in i vår hiss :)

Jag går också på kvinnohälsan och tycker att det har fungerat bra. 
    Har du nån koll på hur Smile ska funka i terräng eller snö?
  • Noomi81

Hej Louwa! Är det i valla som de har drop in på vattengympan? Funderar också på det, bor inte så långt bort.
    Bikini är ett jätteproblem, speciellt i Sverige. Jag har stora kupor och då kostar det ju ofta multum tyvärr, brukar ist beställa från brastop.com eller bravissimo.com.

Tror det blir Storken nästa gång, känns ju definitivt  mer ombonat och "hemma" än Kvinnohälsan.

• Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-18 11:23:07 följande:
    Ja, det är det .) Vart bor du någonstans?
    Vi bor typ rakt över gatan från friskvårdspoolen ;P 

Den största skillnaden jag känner är tillgängligheten och bemötandet vad det gäller ultraljud. På kvinnohälsan fick jag verkligen tjata mig till ett tidigt ultraljud trots att jag var osäker på när han "kommit till", på Storken blev jag erbjuden ett tidigt utraljud utan att ens behöva yppa någonting om det. Bm bara frågade om jag ville ha ett då jag nämnde att jag hade haft oregelbunden mens.
    Vi bor i Åbylund, så det är Gottfridsberg emellan oss och Valla.
    Låter verkligen betryggande med bemötandet på Storken. Jag är visserligen jättenöjd med min BM men har lite svårt för kliniska miljöer när man inte är sjuk. 
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-18 11:35:10 följande:

Aha, okej :D
    Va skönt att du är nöjd med din bm där, det är ju trots allt det viktigaste.
    Ja, verkligen.
    Vad surt förresten att Freja hade så långa väntetider, kanske bäst att skriva upp sig redan nu. 
Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?