Inlägg från: nyistan4 |Visa alla inlägg
  • nyistan4

BF vinter 2013 Linköping?

Hej!

Hoppas få hoppa in i den här tråden! :)
    Väntar första barnet i mitten på januari och ska flytta till Linköping efter årsskiftet. Har familj och några vänner i stan men skulle gärna lära känna blivande mammor också :) Vi letade febrilt efter lägenhet men pga bostadsbristen så får det bli Skäggetorp nu i början, även om det ryktas att området inte är det bästa. Någon som bor där och kan berätta lite om hur det är på riktigt (inte bara rykten). Är Sörgårdsgatan ok?
    Vilken bcv ska man välja i Linköping tro?  Den i närområdet eller någon annan? Man får väl välja?

• nyistan4

Hej igen! 

Louwa, jo jag har försökt med privata hyresvärdar. Kontaktade minst 30 st men har inte fått tag i lägenhet ändå.  Saken är den att jag kommer bli ensamstående då pappan och jag inte kommer bo i samma stad och det är därför jag flyttar till Linköping. Så jag kan vara nära min egen familj och få mer stöd och hjälp. Jag kommer med andra ord behöva byta arbete när mammaledigheten är över men som lärare borde det inte vara alltför svårt att få ett jobb i Östergötland framöver. Så min plan är att bo i Skäggetorp max 1 år. Jag kommer försöka undvika att röra mig ute när det är mörkt och är allmänt försiktig av mig. Dock så är lägenheten superfin och jag har en kompis i samma område som trivs jättebra. Vi ska bo i närheten av bostadsrätterna och vad jag förstår så är det det "bättre" området i Skäggetorp så jag hoppas att det funkar för ett år framöver.

Mest orolig är jag väl att jag ska flytta en vecka innan bf..Hoppas bebis vill stanna kvar i magen till dess! :)
    Är sjukskriven sen 3 månader pga extrem foglossning och kommer mest kunna dirigera andra vid flytten. Men känns ändå bättre att komma iordning innan bf så jag och bebis får vår egen lägenhet och kan boa in oss lite.

Jag kan inte gå på vattengympa heller pga extrem foglossning. Får bara vara i en varm bassäng men knappt röra benen :( Hoppas verkligen detta går över när bebis kommer för jag är vanligtvis en väldigt aktiv person och nu har jag bara fått vara stilla i flera månader. Urtrist! Ser fram emot låååånga barnvagnspromenader! :)

• nyistan4
    Louwa: Jag är beräknad till den 19:e januari men pga en bäckenbottenproblematik (opererad för flera år sedan) kommer jag att snittas. Har fått snittdatum den 14:e januari och kommer ha min syster vid min sida. Det känns skönt!
    Jo, jag står i kö hos Stångåstaden sedan några månader tillbaka och tror dessutom man får extra poäng när man flyttar till Linköping från en annan stad. Jag tror inte det blir så svårt att få bostad när jag väl är på plats och kan vara mer aktiv och leta men just nu hoppas jag att lägenheten i Skäggetorp blir bra för ett år framöver i allafall. Vore skönt att få det lugnet och slippa leta bostad på en gång. Sen när jag börjar jobba igen och vet var det blir, kan jag leta bostad nära arbetet.

Noomi81: Tack för tipset gällande annons i Corren, ska tänka på det när jag söker ny bostad sen.

Ska ta en titt på Skäggetorps Bvc innan jag avfärdar det helt men annars tror jag det blir Valla för min del.

Det ska bli väldigt spännande att flytta och ännu mer spännande att påbörja ett nytt kapitel i mitt liv; som mamma!
    :)
    Har ni barn sedan innan eller är det första barnet ni väntar på? 
  • nyistan4

Hej alla!

Ser att tråden stannat av sedan december. Finns ni kvar här? Jag fick en liten son den 14/1 efter planerat snitt och vi är nu hemma och har det bra. Hur har det gått för er andra? Har ni fått era bebisar? 

Jag är som sagt nyinlfyttad till Östergötland och skulle gärna träffas och ta barnvagnspromenader och fika ihop med er andra nyblivna/ blivande mammor.

Hoppas tråden kommer igång igen!

:) 

• nyistan4

Hej och grattis själv! Fint namn :) Min son var också 48cm och vägde 3180g. Allt gick kanonbra och jag har återhämtat mig bättre och snabbare än jag trodde att jag skulle. Jätteskönt!

Min lilla ska heta Milo.

Vad skoj om vi kan ses och gå promenader ihop. :) Jag har börjat ta promenader men orkar inte alltför långa eller snabba sådana ännu. Tar det steg för steg men jämfört med hur jag gått de senaste 4 månaderna pga foglossningen, är det milsvids skillnad! :)

• nyistan4

Det är både snittet och foglossningen. Foglossningen är 1000ggr bättre nu men ännu ej helt läkt. Sen är konditionen lite si och så efter 4 månaders handikapp. Är vanligen väldigt aktiv person så det känns bra att äntligen komma igång och röra på sig igen. 

Min lilla kille blev förkyld igår så idag har vi bara vilat hemma. Han har ingen feber tack och lov så jag hoppas rosslandet snart ska gå över. Det blir bättre med koksaltlösning men återkommer efter ett tag igen.
    När han är helt frisk och kry kanske vi kan ses för en fika eller promenad. Nästa vecka om du vill? Jag har bvc på måndag och ett annat inbokat ärende på torsdag e.m men annars är vi hemma.

Ha det gott.

• nyistan4
    Louwa skrev 2013-01-31 10:03:06 följande:
    Jobbigt med förkylningen, hoppas han kryar på sig snabbt. Jag tycker det är så läskigt när de blir sjuka när de är så små, så svårt att veta vad man ska göra. Malva har än så länge *peppar peppar* klarat sig.

Jag kan tisdag, onsdag och torsdag fram till strax innan kl. 13 (hämtar de stora på förskolan vid 13). Funkar något av det för dig?

Härligt. När är du beräknad? .)

Välkommen .) Hur gammal är din stora?

Hej igen! Sorry för sent svar men min lilla kille är fortfarande förkyld och det har varit några tuffa dagar och nätter och har inte orkat vara online. Vi var på jourcentralen med honom igår och de sa att det var en vanlig men envis förkylning. Han har ingen feber tack och lov men låter så rosslig bara. Så det var bara att fortsätta ge honom koksaltlösning och vänta ut att viruset försvinner. Så när han är frisk träffas jag gärna. Vi kan väl höras av här så håller jag dig uppdaterad om läget, ok?

• nyistan4

Hej igen!

Nu är Milo frisk igen och min foglossning är nästan helt borta nu så nu är jag mer än redo för promenader :)
    Vi vilar gärna på förmiddagarna och går ut  efter 11.00.

Hur ser onsdagen ut för er? Träffas för en fika och promenad runt kl 11-12?

• nyistan4

Hej!

Ajdå, tråkigt med dessa förkylningsvirus som härjar överallt. 

Är ni friska imorgon onsdag så vore det jättetrevligt med en promenad. Var träffas vi isåfall? Jag skriver min mailadress här så kan du Louwa (och ev ni andra som vill med:) kanske maila mig så kan vi bestämma något. 

h.carol.k@gmail.com 

Hörs! :) 

Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?