• Louwa

BF vinter 2013 Linköping?

Eweliina skrev 2012-10-19 09:45:06 följande:
    Louwa: Vilken härlig blogg du har!

Tack :)
    Noomi81 skrev 2012-10-19 10:18:07 följande:
    Eweliina Ja, gör det! Jag skickade iväg ett mail till dem igår med mina uppgifter, men har inte fått svar ännu.
    Louwa De har inte tagit bort föräldragrupperna, men jag tror det bara är två gånger nu (iaf på KH). Sen erbjuds man även att gå på två föreläsningar uppe på US. 

Aha okej :) Är det dom där "Att föda"-föreläsningarna?

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Louwa
    Pyret201302 skrev 2012-10-19 11:17:06 följande:
    Louwa: Tack, ska kolla efter förlossningsfilmen! Är rädd att jag får se den själv dock :S Fler som har det problemet? Jag försöker vänja min kära sambo lite, han är blodgivare så den biten fixar han men vill inte "se" som förberedelse.

Nu är "vi" förresten hyfsad nybadade och vattenjympade, sååå skönt! Bikini-bh´n höll som tur var även den här gången ;)  

Den är inte läskig på något sätt, bara informativ .)
    Kanske blir lättare för honom när ni kommer närmare.
    Nja, min sambo tycker mest att jag tjatar lite för mycket om allting "Det är ju lång tid kvar! Det löser sig!" Brukar jg få höra^^
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-19 12:27:13 följande:
    Louwa - Om(!) man vill göra 3d-ul hos Selbing, vad är det man ska be om att få boka då? Tillväxtkontroll + 3D?

Precis! Det är jätteenkelt att boka. Man fyller bara i sina uppgifter på datorn och sen får man upp ett schema med lediga tider där man väljer en :)
    Sugen? ;P 
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-19 12:33:04 följande:
    Ja!  

Jag tyckte lätt det var värt det (och då gjorde vi ändå alldeles för tidigt för att det skulle bli sådär superbra bilder). Du får bearbeta sambon ;)
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-19 12:38:13 följande:
    Ja, jag sa vad det kostade igår, och han drog i alla fall inte återigen upp hur läskiga bilderna ser ut.
    Såg att man skulle göra mellan vecka 20-28, när var ni där? 

Haha, ett steg i rätt riktning.
    Vi gjorde i v. 21, tillväxt i 3d rekommenderas mellan v. 24 och 30 för att få bäst bilder. Tidigare än så kan bebisen se lite konstig ut då den inte lagt på sig lika mycket hull.
  • Louwa
    Noomi81 skrev 2012-10-21 08:13:41 följande:
    Bra att veta, tack. Får åka förbi outleten en sväng idag också.

Nu är jag uppskriven på kölistan för yoga på tisdagar hos Freja också.  

Då kanske vi ses där .) Jag ska också börja på tisdagar
  • Louwa

Oj oj va tomt det var här inne. Hade glömt bort den här tråden :P
    Jag har verkligen fullt upp nu. Kör skola på 150% och försöker samtidigt ha barnen så lite på förskolan som möjligt (minsta är ju bara 1 1/2 år). Så klämmer in studier på 60 timmar i veckan samtidigt som jag bara har barnen på förskolan runt 30 timmar. Går sådär kan man väl säga. Men är ju ett eget val så jag ska inte klaga.

Hur går det för dig Noomi? Börjat med yogan ännu? Jag går i onsdagsgruppen då det passade mina tider bättre. Trivs verkligen som fisken i vattnet. Helt underbart att bara få koppla bort en stund .)

Välkommen nyistan4! Jadu, jag har tyvärr inte något positivit att säga om Skäggetorp. Har själv inte bott där men har vänner som gjort det och de har flyttat där ifrån så fort de haft möjlighet. Jag har tyckt det känts läskigt att vistas där efter att det blivit mörkt. Mycket har nog att göra med stämpeln som området har och att det då bygger upp ens förutfattade meningar om att det är farligt att vistas där.
    Om du/din sambo har fast arbete är mitt tips att höra av sig till de privata hyresvärdarna. Min sambo hade en trea i Gottfridsberg via Lundbergs precis när han flyttade hit, jättebillig hyra och nära till stan :) Tyvärr tar många av de privata hyresvärdarna inte in studenter utan vill att man ska ha ett jobb med fast inkomst. Men kan man ta något med kort varsel brukar det inte vara jättesvårt att få tag i en lägenhet i ett helt okej område.

• Louwa

Det mesta är ren vilja. Men den ena kursen slutar i mitten på december så efter det är det "bara" 100% ;P Tur att det är intressanta kurser i alla fall .)

Va tråkigt :( Hoppas på att vattengympan funkar bättre .)

• Louwa

Va tråkigt att du blir ensamstående nyistan! .(
    Okej, jadå är det ju inte så mycket att göra någonting åt. Blir säkert jättebra i Skäggetorp.
    Och ja, vårdcentral är fritt val! Jag går i Valla och är supernöjd med det, gick i Lambohov när vi bodde där och det var också jättebra. Tror det är bra på de flesta ställen. Är du inte nöjd är det ju bara att byta. Är ju smidigast att gå till det som ligger närmast.

Ställ dig i kö hos Stångåstaden om du inte redan har gjort det. Dom har ger bostad utefter köpoäng så lättare att få en bra lägenhet/en lägenhet i det område man vill om man stått ett tag.

Usch va jobbigt med foglossningen .( Låter hemskt! När är du beräknad?

• Louwa
    nyistan4 skrev 2012-11-28 20:15:30 följande:
    Louwa: Jag är beräknad till den 19:e januari men pga en bäckenbottenproblematik (opererad för flera år sedan) kommer jag att snittas. Har fått snittdatum den 14:e januari och kommer ha min syster vid min sida. Det känns skönt!
    Jo, jag står i kö hos Stångåstaden sedan några månader tillbaka och tror dessutom man får extra poäng när man flyttar till Linköping från en annan stad. Jag tror inte det blir så svårt att få bostad när jag väl är på plats och kan vara mer aktiv och leta men just nu hoppas jag att lägenheten i Skäggetorp blir bra för ett år framöver i allafall. Vore skönt att få det lugnet och slippa leta bostad på en gång. Sen när jag börjar jobba igen och vet var det blir, kan jag leta bostad nära arbetet.

Noomi81: Tack för tipset gällande annons i Corren, ska tänka på det när jag söker ny bostad sen.

Ska ta en titt på Skäggetorps Bvc innan jag avfärdar det helt men annars tror jag det blir Valla för min del.

Det ska bli väldigt spännande att flytta och ännu mer spännande att påbörja ett nytt kapitel i mitt liv; som mamma!
    :)
    Har ni barn sedan innan eller är det första barnet ni väntar på? 
    Va roligt! Då är vi beräknade nästan samtidigt, jag ska ha den 10:e januari :)
    Va härligt att din syster kan vara med vid snittet.

Vallas bvc är jättebra! :D Det enda negativa är att det kan vara svårt att få tider då de har väldigt mycket barn, troligtvis just för att dom är bra och många söker sig dit. Vi går där för att det ligger tvärs över gatan men hade nog övervägt det även om vi bodde långt bort, i alla fall när barnen är äldre och det inte är så många besök längre.

Jag har två barn sen innan, en pojke som blir 3 år i februari och en pojke som är 1 1/2 år. Är jätteroligt med stora killen som verkligen förstår vad som är på gång. Han frågar ofta om inte lillasyster ska komma ut snart och klappar/myser/pussar på magen .)
  • Louwa

Jag har ingen aning om kungsgatans bvc, men testa och se. Det är ju alltid skönast att välja den som ligger närmast i alla fall de första månaderna när det blir en hel del spring där.
    Med andra barnet hade vi vägning 1-2 gånger i veckan då han inte gick upp i vikt som han skulle, då var det guldvärt att vi bara hade 3 minuters promenad till bvc.

Jag vet att öppna förskolan i valla har haft en policy om att man ska bo i området för att få gå på deras öppna förskolan, men jag tror dom har tagit bort den. Ingen aning om vad som gäller på de andra. Var i Lambohov ett par gånger när vi bodde där, men tyckte in den var något bra. Valla däremot gillar jag skarpt! Nu var det dock jättelänge sen vi var då barnen började förskolan i augusti i år.

• Louwa
    nyistan4 skrev 2013-01-28 16:43:52 följande:
    Hej alla!

Ser att tråden stannat av sedan december. Finns ni kvar här? Jag fick en liten son den 14/1 efter planerat snitt och vi är nu hemma och har det bra. Hur har det gått för er andra? Har ni fått era bebisar? 

Jag är som sagt nyinlfyttad till Östergötland och skulle gärna träffas och ta barnvagnspromenader och fika ihop med er andra nyblivna/ blivande mammor.

Hoppas tråden kommer igång igen!

:) 
    Hej :)
    Stort grattis till sonen. Gick allt bra? Vad heter han?

Jag fick en lite Malva på 3330g och 48cm den 1 januari. Har gått i bebisbubblan ett bra tag nu och det har inte blivit många knop gjorda. Imorgon börjar sambon jobba igen så då blir det att dra igång vardagen.

Jag tar gärna fika/promenad någon dag när mina stora är på förskolan (de går 8-13 tisdag, onsdag och torsdag).
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Malva 130101 ♥ louise.brickarp.se
  • Louwa

Tack :) Va skönt att återhämtningen går snabbt.
    Fint namn .)
    Är det snittet som gör det jobbigt att gå eller är det foglossningen som ligger kvar?

• Louwa
    nyistan4 skrev 2013-01-29 20:54:40 följande:
    Det är både snittet och foglossningen. Foglossningen är 1000ggr bättre nu men ännu ej helt läkt. Sen är konditionen lite si och så efter 4 månaders handikapp. Är vanligen väldigt aktiv person så det känns bra att äntligen komma igång och röra på sig igen. 

Min lilla kille blev förkyld igår så idag har vi bara vilat hemma. Han har ingen feber tack och lov så jag hoppas rosslandet snart ska gå över. Det blir bättre med koksaltlösning men återkommer efter ett tag igen.
    När han är helt frisk och kry kanske vi kan ses för en fika eller promenad. Nästa vecka om du vill? Jag har bvc på måndag och ett annat inbokat ärende på torsdag e.m men annars är vi hemma.

Ha det gott.

Jobbigt med förkylningen, hoppas han kryar på sig snabbt. Jag tycker det är så läskigt när de blir sjuka när de är så små, så svårt att veta vad man ska göra. Malva har än så länge *peppar peppar* klarat sig.

Jag kan tisdag, onsdag och torsdag fram till strax innan kl. 13 (hämtar de stora på förskolan vid 13). Funkar något av det för dig?
    Noomi81 skrev 2013-01-30 07:42:53 följande:
    Hej på er! Jag följer gärna med ut när bebisen är född, nu kan jag nämligen knappt ta mig framåt pga foglossning. Men sen så.
    Härligt. När är du beräknad? .)
    Emily02 skrev 2013-01-30 10:11:00 följande:
    Hej!

Tänkte ansluta mig till tråden nu när det börjar närma sig och hösten/vinterns jobb och stress börjar bli ett minne blott.

Bor också i Linköping och har nu påbörjat ledigheten i väntan på barn nr 2 som är beräknat till 1 mars.      
    Välkommen .) Hur gammal är din stora?

• Louwa
    Noomi81 skrev 2013-02-01 07:58:32 följande:
    9 mars, så inte så långt kvar nu.
    Håller tummarna för att bebis kommer på bf, 9 mars är en bra dag att födas på ;) (min födelsedag)
    nyistan4 skrev 2013-02-04 13:02:40 följande:
    Hej igen! Sorry för sent svar men min lilla kille är fortfarande förkyld och det har varit några tuffa dagar och nätter och har inte orkat vara online. Vi var på jourcentralen med honom igår och de sa att det var en vanlig men envis förkylning. Han har ingen feber tack och lov men låter så rosslig bara. Så det var bara att fortsätta ge honom koksaltlösning och vänta ut att viruset försvinner. Så när han är frisk träffas jag gärna. Vi kan väl höras av här så håller jag dig uppdaterad om läget, ok?

Nej, va tråkigt .( Hoppas verkligen han kryar på sig snabbt nu.
    Här har yngsta sonen dragit på sig storebrors förkylning och feber. Hoppas verkligen lillan inte får samma skit.
    Det låter jättebra! :)
    Emily02 skrev 2013-02-04 18:38:40 följande:
    Tack. Min stora tjej är 2,5 år nu. Lika som Noomi81 följer jag gärna med ut på promenader när lillen kommit. Förstår dig Noomi81, hade foglossning från + till ca v 28 och nu är man orörlig ändå med stor mage :)
    Mitt i mellan mina grabbars ålder då .)
    Kul att du också har lust att hänga på. Vore roligt om vi blev ett litet gäng som kunde promenera. Jag behöver verkligen komma igång efter graviditeten nu. Malva är fem veckor imorgon och jag har fortfarande en jäkla massa kilon och mage kvar. Med de andra två barnen har det försvunnit direkt men nu verkar det som jag kommer få jobba lite mer =/

• Louwa

Hej .)

Va härligt att foglossningen nästan är borta!

Nu är det vi som är sjuka istället. Eller ja, ena sonen. Han har haft feber sen i torsdags så han borde ju bli frisk snart. Är han dagisduglig på onsdag så tar jag gärna en promenad då. Måste hämta barnen 14 så för mig passar det bäst vid11.

Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?