BF vinter 2013 Linköping?
Tack :)
Louwa De har inte tagit bort föräldragrupperna, men jag tror det bara är två gånger nu (iaf på KH). Sen erbjuds man även att gå på två föreläsningar uppe på US.
Aha okej :) Är det dom där "Att föda"-föreläsningarna?
Oj oj va tomt det var här inne. Hade glömt bort den här tråden :P
Jag har verkligen fullt upp nu. Kör skola på 150% och försöker samtidigt ha barnen så lite på förskolan som möjligt (minsta är ju bara 1 1/2 år). Så klämmer in studier på 60 timmar i veckan samtidigt som jag bara har barnen på förskolan runt 30 timmar. Går sådär kan man väl säga. Men är ju ett eget val så jag ska inte klaga.
Hur går det för dig Noomi? Börjat med yogan ännu? Jag går i onsdagsgruppen då det passade mina tider bättre. Trivs verkligen som fisken i vattnet. Helt underbart att bara få koppla bort en stund .)
Välkommen nyistan4! Jadu, jag har tyvärr inte något positivit att säga om Skäggetorp. Har själv inte bott där men har vänner som gjort det och de har flyttat där ifrån så fort de haft möjlighet. Jag har tyckt det känts läskigt att vistas där efter att det blivit mörkt. Mycket har nog att göra med stämpeln som området har och att det då bygger upp ens förutfattade meningar om att det är farligt att vistas där.
Om du/din sambo har fast arbete är mitt tips att höra av sig till de privata hyresvärdarna. Min sambo hade en trea i Gottfridsberg via Lundbergs precis när han flyttade hit, jättebillig hyra och nära till stan :) Tyvärr tar många av de privata hyresvärdarna inte in studenter utan vill att man ska ha ett jobb med fast inkomst. Men kan man ta något med kort varsel brukar det inte vara jättesvårt att få tag i en lägenhet i ett helt okej område.
Det mesta är ren vilja. Men den ena kursen slutar i mitten på december så efter det är det "bara" 100% ;P Tur att det är intressanta kurser i alla fall .)
Va tråkigt :( Hoppas på att vattengympan funkar bättre .)
Va tråkigt att du blir ensamstående nyistan! .(
Okej, jadå är det ju inte så mycket att göra någonting åt. Blir säkert jättebra i Skäggetorp.
Och ja, vårdcentral är fritt val! Jag går i Valla och är supernöjd med det, gick i Lambohov när vi bodde där och det var också jättebra. Tror det är bra på de flesta ställen. Är du inte nöjd är det ju bara att byta. Är ju smidigast att gå till det som ligger närmast.
Ställ dig i kö hos Stångåstaden om du inte redan har gjort det. Dom har ger bostad utefter köpoäng så lättare att få en bra lägenhet/en lägenhet i det område man vill om man stått ett tag.
Usch va jobbigt med foglossningen .( Låter hemskt! När är du beräknad?
Jag har ingen aning om kungsgatans bvc, men testa och se. Det är ju alltid skönast att välja den som ligger närmast i alla fall de första månaderna när det blir en hel del spring där.
Med andra barnet hade vi vägning 1-2 gånger i veckan då han inte gick upp i vikt som han skulle, då var det guldvärt att vi bara hade 3 minuters promenad till bvc.
Jag vet att öppna förskolan i valla har haft en policy om att man ska bo i området för att få gå på deras öppna förskolan, men jag tror dom har tagit bort den. Ingen aning om vad som gäller på de andra. Var i Lambohov ett par gånger när vi bodde där, men tyckte in den var något bra. Valla däremot gillar jag skarpt! Nu var det dock jättelänge sen vi var då barnen började förskolan i augusti i år.
Tack :) Va skönt att återhämtningen går snabbt.
Fint namn .)
Är det snittet som gör det jobbigt att gå eller är det foglossningen som ligger kvar?
Hej .)
Va härligt att foglossningen nästan är borta!
Nu är det vi som är sjuka istället. Eller ja, ena sonen. Han har haft feber sen i torsdags så han borde ju bli frisk snart. Är han dagisduglig på onsdag så tar jag gärna en promenad då. Måste hämta barnen 14 så för mig passar det bäst vid11.