• Noomi81

BF vinter 2013 Linköping?

Louwa - Om(!) man vill göra 3d-ul hos Selbing, vad är det man ska be om att få boka då? Tillväxtkontroll + 3D?

• Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-19 12:31:41 följande:

Precis! Det är jätteenkelt att boka. Man fyller bara i sina uppgifter på datorn och sen får man upp ett schema med lediga tider där man väljer en :)
    Sugen? ;P 
    Ja!  
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-19 12:36:28 följande:

Jag tyckte lätt det var värt det (och då gjorde vi ändå alldeles för tidigt för att det skulle bli sådär superbra bilder). Du får bearbeta sambon ;)
    Ja, jag sa vad det kostade igår, och han drog i alla fall inte återigen upp hur läskiga bilderna ser ut.
    Såg att man skulle göra mellan vecka 20-28, när var ni där? 
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-19 12:42:08 följande:

Haha, ett steg i rätt riktning.
    Vi gjorde i v. 21, tillväxt i 3d rekommenderas mellan v. 24 och 30 för att få bäst bilder. Tidigare än så kan bebisen se lite konstig ut då den inte lagt på sig lika mycket hull.
    Då får vi se då.
    Nu ska jag ner på stan och shoppa kofta.
  • Noomi81

Hur funkar det med vattengympan hos Friskvårdspoolen, är det sånt pass tryck att man måste vara där i god tid innan?

• Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-10-20 20:10:06 följande:
    Noomi: nej de tar emot max 22 deltagare per gång, jag var i poolen 10 min innan passet började i fredags och då var bara några till i. Har inhandlat ny "bikini" idag eller sport-bh och bikinitrosor Stadium outlet, så behöver jag inte oroa mig var mins 'tvillingar' hålls nästa gång det är vattenjympa ;)
    Bra att veta, tack. Får åka förbi outleten en sväng idag också.
    Nu är jag uppskriven på kölistan för yoga på tisdagar hos Freja också.  
  • Noomi81
    Louwa skrev 2012-10-21 10:29:19 följande:

Då kanske vi ses där .) Jag ska också börja på tisdagar
    Vad kul! Jag fick ingen hint om hur lång tid det kunde ta, så vi får väl se när jag dyker upp.
  • Noomi81
    nyistan4 skrev 2012-11-25 21:22:56 följande:
    Hej!

Hoppas få hoppa in i den här tråden! :)
    Väntar första barnet i mitten på januari och ska flytta till Linköping efter årsskiftet. Har familj och några vänner i stan men skulle gärna lära känna blivande mammor också :) Vi letade febrilt efter lägenhet men pga bostadsbristen så får det bli Skäggetorp nu i början, även om det ryktas att området inte är det bästa. Någon som bor där och kan berätta lite om hur det är på riktigt (inte bara rykten). Är Sörgårdsgatan ok?
    Vilken bcv ska man välja i Linköping tro?  Den i närområdet eller någon annan? Man får väl välja?

Hejsan och välkommen till tråden och stan.
    Jag har aldrig bott i Skäggetorp, men däremot gick jag på högstadiet där och handlar där flera gånger i veckan eftersom det är närmsta större matbutiken. Klart att det händer en del skit där, men jag har aldrig upplevt något och de flesta är jättetrevliga och artiga.
  • Noomi81
    Louwa Oj, oj... det låter verkligen tufft. Har du energi till det eller går det på ren vilja? Märker nämligen själv hur mycket av min arbetsenergi/lust jag tappat sen jag plussade.

Jag gick på yoga en gång, men det funkade inte för mina fogar... fick fruktansvärt ont efteråt. Så nu har jag bytt till vattengympa istället, börjar idag.
  • Noomi81
    Louwa Det gick mycket bättre med vattengympa. Kan ju inte svara för hur fogarna mår imorgon, men än så länge känns det bra.

nyistan4 Vad tråkigt att du blir ensamstående. Angående lägenhet kan jag tipsa om att sätta in en annons i Corren. Nu var det iof när vi bodde i Halmstad som vi satte in en annons om lägenhet söker i lokaltidningen, men vi fick flera förslag i jättebra områden.  
  • Noomi81

Vi kommer också välja Valla efter tips från en kompis, kul om vi springer på varandra på öppna förskolan där sen.
    Det är vårt första barn. Älskar att vara gravid och ser jättemycket fram emot förlossningen, men att vi faktiskt ska komma hem med en bebis sen har jag nog inte riktigt greppat.  

Pyret - har tyvärr ingen koll på Kungsgatan. 

• Noomi81

Vi har inte närmst till Valla, men väljer det ändå. Det är tydligen ett av få ställen som har utbildade barnsköterskor och inte bara sjuk/undersköterskor. En kompis som går i Ekholmen har fått råd på sitt BVC som varit helt uppåt väggarna (enligt hennes syster som är just barnsköterska).

• Noomi81

Någon som har koll på när föreläsningarna uppe på sjukhuset är? Har lyckats tappa bort det pappret.

• Noomi81
    Pyret201302 skrev 2012-12-02 18:49:01 följande:
    Det är en föreläsning om förlossning, smärtlindring 10/12 kl 18 på HU och en sista måndagen i januari om första tiden med bebisen o om amning.
    Toppen, tack!!
  • Noomi81

Hej på er! Jag följer gärna med ut när bebisen är född, nu kan jag nämligen knappt ta mig framåt pga foglossning. Men sen så.

• Noomi81
    Louwa skrev 2013-01-31 10:03:06 följande:
    Härligt. När är du beräknad? .)
    9 mars, så inte så långt kvar nu.
  • Noomi81
    Emily02 skrev 2013-02-04 18:38:40 följande:
    Tack. Min stora tjej är 2,5 år nu. Lika som Noomi81 följer jag gärna med ut på promenader när lillen kommit. Förstår dig Noomi81, hade foglossning från + till ca v 28 och nu är man orörlig ändå med stor mage :)
    Så de försvann helt alltså, underbart! Hade foglossning baktill först och de försvann, men sen kom det tillbaks med besked, fast i framfogen istället. Jaja, jag slapp i alla fall må så illa i början av graviditeten.
    Louwa skrev 2013-02-04 19:19:36 följande:
    Håller tummarna för att bebis kommer på bf, 9 mars är en bra dag att födas på ;) (min födelsedag)

Jag lovar dyrt och heligt att satsa på den 9 mars.
Svar på tråden BF vinter 2013 Linköping?