Inlägg från: Anonym (ekonomi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ekonomi)

Lön redovisningsekonom?

Anonym (F) skrev 2016-08-29 10:09:33 följande:

Jag jobbar på redovisningsbyrå och har 22.500.. Tycker det är alldeles för lite..

Sånt här förvånar mig alltid, sjukt lågt. MEN vet att nivån varierar massa.
    Hur är dina kunskapar inom, skatt, mm?

Jag jobbade parallellt med studierna. När jag var klar, kunde jag redan skatteplanera för bolag på Gibraltar, Malta och Cypern. När vi ringde redovisnings- och skattekonsulter för hjälp, hade de mindre kunskap än mig som kom direkt från universitetet.

Jag gick in på 32.000 / månad, gick upp till 38.000 efter sex månader.
  • Anonym (ekonomi)
    Anonym (F) skrev 2016-08-29 11:08:42 följande:
    Jag har 1års erfarenhet från ekonomiavdelning på ett internationellt industriföretag. Men jobbar nu på en av de största redovisningsbyråerna. Håller på med löpande bokföring, avstämningar, deklarationer samt gör betalningar.. Är inte alls nöjd med lönen..
    En grej med "the big 4" är ju att lönen sätt efter roll och inte efter individ. Du har antagligen en titel som "junior consultant" eller nått. Då har företaget en policy att du har en lön mellan 21.000 och 24.000. När du blir "Consultat" kommer du ha en lön mellan 23.000 och 28.000. Du måste ha jobbat i 1,5 år på firman för att gå från Junior consultant, till consultant osv. 

Vart bor du, du borde kunna söka dig utanför byrån och få mycket bättre betalt.
  • Anonym (ekonomi)

oh, kom på, vi anställde precis en 23årig Junior Accounant som vart 6mån på EY och sen 6mån på annan liten redovisnings byrå, (hennes EY chef starta eget och snodde henne). Utbildad civilekonom.

Hon begärde 25 och fick det, vi var beredda att ge 28.500.

Svar på tråden Lön redovisningsekonom?