• Saga100129

Autism pga svininfluensa vaccinet?

Hej, mitt namn är Emma. Jag har en dotter som nu är 4 år. Hon är född den 29 januari 2010. När jag väntade henne tog jag svininfluensavaccinet, jag gjorde detta trotts att jag inte ville! Mycket påtryckningar från alla håll, att så här ska man göra annars kan "värre" saker hända. Ialla fall, min älskade saga genomgår nu en utredning för eventuell autism/ asberger syndrom. Märkte redan på henne som liten att något inte stod rätt till! Hon ville inte ha ögonkontackt och lysande inte när man pratade med henne. Som om att hon var någon annanstans än var jag var. De har nu blivit bättre och hon är mer med och hon pratar massor. Men har väldigt svårt för att förstå den sociala biten. Svårt för att tyda kroppsspråk, leker samma sak om och om igen! Osv. Har frågat mig själv samma sak så många gånger! Kan det vara pga vaccinet som gjorde att det blev "fel"? Jag är 100% säker på att så är fallet. De säger att de handlar om de genetiska, men vi har ingen i vår släkt som har haft problem med autism! Så hur förklarar man det då? Såg ny forskning nu att det inte alls behöver vara genetiskt, utan att mycket också är miljöpåverkan! Och de låter rimligt. Varför inte? avgaser och andra gifter som kroppen tvingas ta om hand. Vaccin är också gift! Ska få vårat svar den 21 maj nu. Då har hon genomgått en oerhört noggran utredning med alla de bitar man kan tänka sig. Jag är helt förundrad, så väl bemöta vi hat blivit! Men mitt hjärta och hjärna är på bristningsgränsen! Vad kommer svaret att bli, vad gör vi sen, hur går man vidare? Alla möjliga ???? Hur kommer hennes liv att bli?

Önskar er de bästa fiori84

Mvh Emma

• Saga100129

Hej, tack så mycket för ditt meddelande. Har känt mig väldigt ensam i detta då jag har varit den enda i familjen som velat inse hennes begränsningar. Känns skönt att nu vara omgiven av fler som förstår och som lyssnar, att jag inte är själv med dessa tankar och känslor ! De du skriver att det gått framåt mycket med din dotter ger mig hopp! Jag känner exakt samma som du, skuldkänslor över att man tog de där hemska vaccinet! Men gjort är nu gjort och de enda man kan göra är att se till att hjälpen blir den rätta. Lättare sagt än gjort dock. Man möter en del trångsinta och omöjliga människor som inte vill eller kan förstå ens känslor kring detta. Kommer aldrig sluta kämpa för hennes rätt till hjälp och ett bättre liv! Massa kramar Emma

• Saga100129

Med miljöpåverkan menar jag inte förlossningen, dagismiljön och såvidare. Utan miljön som sådan, att vi har mer utsläpp, mer halvfabrikat och en massa tillsatser i våran föda! Allt detta togs upp i en ny studie. Gick till och med på TV4 nyheterna förra veckan om att forskare tror mer och mer på detta! Jag hade föresten en normal graviditet och förlossning, och jag låter inte mitt barn glo på tv hela dagarna! Dessutom har inte vi någon autism i släkten. Och vem har sagt att jag inte älskar och e stolt över min dotter? Oavsett hur hon är! Men däremot är jag orolig för framtiden och vad som komma skall. Oavsett hur mycket jag gör eller kämpar för hennes bästa så kommer de alltid finnas någon som inte kommer vara snäll! Tänker mycket på skolsituationen. Min dotter har inte grav autism om det är den diagnos hon nu kommer få. Men det gör de hela svårare för hennes omgivning. Särskilt för andra barn, när saga ena dagen klarar av att vara "med" och andra dagen står hon bara och snurrar eller fastnar med blicken!

Tycker alla som skriver tillbaka i detta ämne måste vara ytterst försiktiga med vad ni säger. För det kan misstolkas oerhört lätt.

Svar på tråden Autism pga svininfluensa vaccinet?