• Mumin80

Autism pga svininfluensa vaccinet?

elle9 skrev 2014-05-13 13:40:23 följande:
    Förstår inte... Svininfluensan gick väl 2010? Och då var du gravid och din dotter är nu 2,5? Jag är ingen matteexpert men det här får jag inte ihop.

Influensavaccinerna som kommit åren efter är annorlunda och väl testade.

Den antagna kopplingen mellan vacciner och autism är grundligt motbevisad och det har precis kommit nya rön om att miljön har minst lika stor betydelse som arv. Men det är ju lättare att peka finger åt sjukvården än att fundera över dagismiljön, teveprogram, miljögifter etc.
    Kanske läge för ett förtydligande: När den nya rapporten pratar om miljöfaktorer så menar dom omständigheter under graviditet och förlossning, alltså inte dagismiljö, tv, familj eller nåt som gemene man tolkar in i begreppet! Är det nåt som studien verkligen stödde så var det väl just att autism är en medfödd funktionsskillnad orsakad av genetiska faktorer samt (i kanske högre grad än vad som tidigare antagits) kanske triggat av omständigheter under graviditet och förlossning såsom graviditetskomplikationer, infektioner, miljöföroreningar m.m. Alltså INGENTING med miljön efter födelsen att göra. 
    Saga100129 skrev 2014-05-13 13:48:33 följande:
    Hej, tack så mycket för ditt meddelande. Har känt mig väldigt ensam i detta då jag har varit den enda i familjen som velat inse hennes begränsningar. Känns skönt att nu vara omgiven av fler som förstår och som lyssnar, att jag inte är själv med dessa tankar och känslor ! De du skriver att det gått framåt mycket med din dotter ger mig hopp! Jag känner exakt samma som du, skuldkänslor över att man tog de där hemska vaccinet! Men gjort är nu gjort och de enda man kan göra är att se till att hjälpen blir den rätta. Lättare sagt än gjort dock. Man möter en del trångsinta och omöjliga människor som inte vill eller kan förstå ens känslor kring detta. Kommer aldrig sluta kämpa för hennes rätt till hjälp och ett bättre liv! Massa kramar Emma
    Jag tog INTE vaccinet, ändå har dottern autism + troligen adhd Så kan det gå. Den påstådda kopplingen mellan vaccin och autism bygger på en förfalskad studie av en bedragare som ville tjäna pengar. Därefter har det gjorts mängder med studier på detta där INGEN lyckats påvisa någotsomhelst samband mellan autism och (något) vaccin. 

Älska era barn, acceptera dem som de är, hjälp dem att hantera en ofta överväldigande omgivning, stötta dem och anpassa miljön runt era barn så att de kan få bästa möjliga förutsättningarna till att bli lyckliga vuxna med stark självkänsla och gott självförtroende. 

Ps. min personliga "religion": Låg-affekt bemötande och kravanpassning. 
Svar på tråden Autism pga svininfluensa vaccinet?