Autism pga svininfluensa vaccinet?
Hittade den här tråden när jag googlade på något helt annat men tyckte att den var intressant.
Jag har två söner och min äldsta har diagnos inom autismspektrumet. Han tog svininfluensavaccinet när han var ca 2 år, idag är han 6år. Han har ingen tydlig autism om man kan säga så och han har varit svårutredd eftersom han är lite på begränsen.
När han vaccinerades var jag gravid med lillebror. Det hät var alltså 2009 eller 2010, kommer inte ihåg exakt när. Lillebror är född i april 2010. Jag vaccinerades också.
Lillebror föddes och hade många svårigheter, muskelsvag, mjölkproteinallergi, förstoppning, ingen viktuppgång, ville inte gärna bli rörd, låg helst för sig själv. Neurolog och sjukgymnast blev inkopplade runt 6månaders ålder. Han har genomgått en stor neurologisk utredning utan att de har hittat något. I april blir han 5 år och har iofs kommit ikapp mycket motoriskt men jag tror att han är autistisk, betydligt tydligare än hos storebror möjligtvis med utvecklingsstörning.
Finns inga kromosomavvikelser, ingen i släkten har diagnos inom autismspektrum fast jag ser ändå ärftlighet som en möjlig orsak.
Är iofs inte så säker på att det beror på svinvaccinet. Neurologen säger att det är omöjligt. Är övertygad om att de vanligt barnvaccinerna inte kan orsaka autism. Svinvaccinet, inte lika säker