Autism pga svininfluensa vaccinet?
Jag har själv en son med autism och aldrig tänkt att jag ska försöka få honom att bli frisk, försöker däremot skapa en så autismvänlig miljö som möjligt för honom.
Hej Emma. Jag förstår precis vad du går igenom, min älskade dotter fick sin diagnos då hon var 2,4 år och nu är hon 4 år. Hon har utvecklats massor sen dess tack vare att vi upptäckte det så tidigt, fick sin diagnos tidigt och tränat IBT med henne massor. Nu kan hon prata ålders adekvat, leker med vänner och har en god fantasilek osv. Jag tror precis som du att vaccinet är orsaken oavsett vad folk säger och tycker om saken och jag hatar mig själv att jag tog det förbannade vaccinet, jag ville bara skydda mitt barn i magen men istället skadade jag henne och det kommer jag aldrig att förlåta mig själv för. :( Ge inte upp, det kommer bli bättre och sluta aldrig slåss för ditt barns rättighet för tro mig hon fp ringa rättigheter utan att slåss fler dom. Kram [quote=www.sjf.se/lon-och-villkor/semester73224571][quote-nick]Saga100129 skrev 2014-05-13 11:11:18 följande:[/quote-nick]Hej, mitt namn är Emma. Jag har en dotter som nu är 4 år. Hon är född den 29 januari 2010. När jag väntade henne tog jag svininfluensavaccinet, jag gjorde detta trotts att jag inte ville! Mycket påtryckningar från alla håll, att så här ska man göra annars kan "värre" saker hända. Ialla fall, min älskade saga genomgår nu en utredning för eventuell autism/ asberger syndrom. Märkte redan på henne som liten att något inte stod rätt till! Hon ville inte ha ögonkontackt och lysande inte när man pratade med henne. Som om att hon var någon annanstans än var jag var. De har nu blivit bättre och hon är mer med och hon pratar massor. Men har väldigt svårt för att förstå den sociala biten. Svårt för att tyda kroppsspråk, leker samma sak om och om igen! Osv. Har frågat mig själv samma sak så många gånger! Kan det vara pga vaccinet som gjorde att det blev "fel"? Jag är 100% säker på att så är fallet. De säger att de handlar om de genetiska, men vi har ingen i vår släkt som har haft problem med autism! Så hur förklarar man det då? Såg ny forskning nu att det inte alls behöver vara genetiskt, utan att mycket också är miljöpåverkan! Och de låter rimligt. Varför inte? avgaser och andra gifter som kroppen tvingas ta om hand. Vaccin är också gift! Ska få vårat svar den 21 maj nu. Då har hon genomgått en oerhört noggran utredning med alla de bitar man kan tänka sig. Jag är helt förundrad, så väl bemöta vi hat blivit! Men mitt hjärta och hjärna är på bristningsgränsen! Vad kommer svaret att bli, vad gör vi sen, hur går man vidare? Alla möjliga ???? Hur kommer hennes liv att bli? Önskar er de bästa fiori84 Mvh Emma[/quote]
Det blev fel förra inlägget. Det skulle stå det här. Hej Emma. Jag förstår precis vad du går igenom, min älskade dotter fick sin diagnos då hon var 2,4 år och nu är hon 4 år. Hon har utvecklats massor sen dess tack vare att vi upptäckte det så tidigt, fick sin diagnos tidigt och tränat IBT med henne massor. Nu kan hon prata ålders adekvat, leker med vänner och har en god fantasilek osv. Jag tror precis som du att vaccinet är orsaken oavsett vad folk säger och tycker om saken och jag hatar mig själv att jag tog det förbannade vaccinet, jag ville bara skydda mitt barn i magen men istället skadade jag henne och det kommer jag aldrig att förlåta mig själv för. :( Ge inte upp, det kommer bli bättre och sluta aldrig slåss för ditt barns rättighet för tro mig hon fp ringa rättigheter utan att slåss fler dom. Kram
2009 gick influensan och om du läser igen det jag skrev så kommer du se att jag skrev att min dotter VAR 2,5 år då hon fick DIAGNOSEN 2012 INTE 2010 då hon är FÖDD.
Hej.
Jag är helt övertygad att för vår del så är vaccinet orsaken till hennes autism. Ingen varken min familj el min mans har det i släkten vad vi vet. I er fall är möjligheten att det är ärvt stor då du nämber att stora äldre s också har nåt inom spektrat dock.
Hej.
Jag är helt övertygad att för vår del så är vaccinet orsaken till hennes autism. Ingen varken min familj el min mans har det i släkten vad vi vet. I er fall är möjligheten att det är ärvt stor då du nämber att stora äldre s också har nåt inom spektrat dock.
Det har hjälpt vår son oerhört mycket.. Konstigt att sverige är en av få länder som inte har DAN läkare... Frågan är inte vad det säger om andra länder utan vad det säger om Sverige. När man ser resultaten själv så är det en självklarhet. Man föds med benägenheten att kunna utveckla autism, men det är något som utlöser det.
Det finns inte tidigare i era respektive släkter om ärftligheten är recessiv. Gör tankeexperiment och fundera över hur många barn födda 2010 som borde ha autism med din logik.