• Dang it

Vi väntar fjärde pojken!

Döm om vår förvåning när vi var på UL igår. En fjärde pojke dolde sig i min mage! Nu blir det fjärde lilla grabben som är beräknad till 14 februari.

Några fler som har många av samma kön? Hur reagerade er omgivning? För oss blev det "Nej, ni skulle ju få en flicka nu ju!" Jag bara häpnar, fyra killar är ju precis lika häftigt som tre killar och en tjej.

Ville skriva av mig lite också:)

• Svar på tråden Vi väntar fjärde pojken!
  • Dang it

Challe N, du anar inte hur skönt det är att höra att man inte är ensam! Faktiskt, hur hemskt det än låter.

Har du fått göra någon hinnsvepning eller så än?

• Challe N

Nej inget sånt! Var det på mvc de gjorde det på dig.?

Min första kom i v 36+3
    Tvåan 39+1
    Trean 39+3

Så de två sista inte så mycket tidigare men ändå hade jag absolut inte ställt in mig på att gå över.. Och alla tyckte ju det var så perfekt på alla hjärtans dag och var säkra på att jag skulle få då om inte innan. Men nu sitter man här..

Hur gamla är dina pojkar? Det där med att man får av samma kön, väldigt många hoppas sååå mycket att vi ska få en pojke nu, verkar viktigare för dem än för oss!

Haha nu låter jag hur gnällig som helst men börjar bli lite trött ;)

• Dang it

Ja det var på MVC. Fick som sagt ett försök redan förra veckan, men då nådde hon inte att sätta fingrarna i tappen. Men idag gick det.

Mina grabbar är födda väldigt nära datum, men ändå aldrig övertid.
    Äldsta (nu 5 år) BF-1
    Mellersta (nu 3 år), BF-8
    Yngsta (nu ca 1,5 år), BF-3

Men denna grabb har inte fixerat sig. Han ligger väldigt högt upp med huvudet än. Tror det är därför det inte kommit igång. De andra tre hade fixerat sig redan runt v. 30 och låg alla djupt ner.

Ja, jag har också fått det där med alla alla trodde att vi skulle få vår fyra innan alls hjärtans. Usch. Och många reagerar när jag berättar att det är en grabb till på gång. Förstår inte denna fixering vid att ha av olika könen? Är fyra av samma kön inte coolt då? Tänk om vi får en tjej nästa gång, ingen kille lär ju vilja ragga på henne när hon kommer ha fyra storebröder som vaktar över henne:)

• Challe N

Okej mina tjejer är lite äldre, födda 03 06 och 08.

Den här har varit djupt fixerad sen v 32.. Men det hjälper inte ändå tydligen :/

Nej precis! Visst skulle jag gärna få en pojke men jag är absolut inte besviken över en tjej till. Men folk verkar ju tro det och det känns lite trist.. Tänk vad coolt att vara 4 av samma när man växer upp :)

• Dang it
    Challe N skrev 2013-02-15 17:01:16 följande:
    Okej mina tjejer är lite äldre, födda 03 06 och 08.

Den här har varit djupt fixerad sen v 32.. Men det hjälper inte ändå tydligen :/

Nej precis! Visst skulle jag gärna få en pojke men jag är absolut inte besviken över en tjej till. Men folk verkar ju tro det och det känns lite trist.. Tänk vad coolt att vara 4 av samma när man växer upp :)
    Ok, din yngsta (hittills) är lika gammal som min äldsta:)

Jag har fått för mig att fixeringen är det som saknas för att förlossningen ska starta. Har haft lite molvärk nu ikväll, men det har lagt sig sedan hinnsvepningen. Suck! Jag vill ju föda fjärde pojken nu liksom. Lider av sömnproblem nu bara för att jag aldrig gått över innan. Det triggar massa tankar...:/

Hur går det för dig?
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 BF 130214
  • Challe N

Idag kom hon :) kl 10.56! Nu är livet underbart! Hur går det för dig?

• Dang it
    Challe N skrev 2013-02-16 16:04:25 följande:
    Idag kom hon :) kl 10.56! Nu är livet underbart! Hur går det för dig?
    Gud vad kul! Grattis!!

Nej, här står allt still. Trots då hinnsvepning och hela köret. Tror mer och mer på att han inte är fixerad och trycker därmed inte utåt. Han verkar inte flytta sig neråt heller, så jag börjar fasa för igångsättning:/

Men vad roligt att det inte tog så lång tid över tiden för dig! Gick det snabbt när det väl kom igång?
  • Challe N

Tack! Satte igång så smått hemma 5.30 var på förlossningen 6.30 och hon föddes 10.56.

Håller tummarna för att det snart är din tur!!

• Dang it
    Challe N skrev 2013-02-16 17:21:14 följande:
    Tack! Satte igång så smått hemma 5.30 var på förlossningen 6.30 och hon föddes 10.56.

Håller tummarna för att det snart är din tur!!
    Jamen det var väl ändå hyggligt? Riktigt kul! Har du fyra tjejer nu?

Tack för att du håller tummarna. Själv börjar jag bli desperat och drar teorier ur det blå. En av dem som jag faktiskt tänkte gömma mig bakom är att jag fått fel datum:P Barnsligt jag vet, men nu börjar det här ställa till i huvudet på mig. Jag hade 21a som datum först, och blev tillbakaflyttad till 14e. Så jag är inställd på att "riktiga" BF är den 21a:) Annars inga känningar:/ Förutom den sedvanliga foglossningen dvs. Åkte till och med och handlade idag, bar tungt och ansträngde mig. Har ätit kryddig tacos idag, inte en känning. Suck!
  • Challe N

Ja 4 flickor nu!

Hoppas hoppas! Det kan hända när man minst anar. Jag låg och sov allt var som vanligt tills det började utan förvarning.

• Dang it
    Challe N skrev 2013-02-17 07:47:44 följande:
    Ja 4 flickor nu!

Hoppas hoppas! Det kan hända när man minst anar. Jag låg och sov allt var som vanligt tills det började utan förvarning.
    Din tjej låg väl väldigt långt ner? Och började det med värkar eller vattenavgång? Någon slempropp? Förlåt alla frågor, men jag griper efter halmstrån här:) Är avis:P
  • Challe N

Ja hon låg djupt fixerad sen v 32. Började med molvärk och lite blodblandat sipprande vatten. Hur går det för dig??

• Dang it

Ja, faktiskt:) Måndag morgon ringde väckarklockan som vanligt, och jag kände då molvärk. Hela morgonen och förmiddagen gjorde det stundtals ont. Åt lunch på restaurang med min man vid 12-13 och upptäckte efteråt att min slempropp går. Så hela resterande måndagen gick åt att förbereda sånt som man glömt innan bebis ankomst.

På natten vid 23 har jag ordentligt ont. Åker in på koll, jag har oregelbundna värkar 3-7 minuter, tappen mogen och öppen två cm. Blir hemskickad, men får vända i dörren. Vi hinner in till BB Stockholm. När vi kom in var jag öppen bara 4 cm. Men sen gick det fort! 1 timme och 25 minuter senare föds vår Elijah på förlossningspall! Oerhört intensivt och helt naturligt. Sen fastnade moderkakan igen så där blev man opererad. Men allt har gått bra!

Så vi kom hem till Västerås nu i kväll. Så härligt att äntligen få njuta av att vara här allihop:)

Går allt bra med familjen och nya medlemmen?

• Challe N

Åå GRATTIS! Vad härligt :)
    Vad är förlossningspall? Jobbigt med moderkakan.. Men vad skönt att allt gick bra!

Här går det bara fint! Hon är helt underbar!! Äter sover bajsar, och är vaken och tittar och lyssnar på oss med stora nyfikna ögon :) systrarna har bråkat lite om vem som ska hålla mest och först men så är det väl. Det är väldigt skönt med så stora barn som kan hjälpa till och hålla lite :)

Vad säger dina grabbar?

• Dang it

Tack! Förlossningspall är en u-formad pall man sitter på nära golvet, typ som att sitta på huk fast lite bekvämare. Jag ville testa det med tredje sonen, men det fick jag inte. Denna gång var det perfekt:)

Mina grabbar blev alla riktigt glada, men minstingen blev med ens väldigt avis på bebisen som plötsligt bars runt. Dessutom var han trött när vi kom hem igår, så det var mycket bråk om famnen. Men båda två äldre ville klappa, hålla och hjälpa till. Treåringen är helt såld på att hjälpa och älska yngre barn, så han är ju helt med på noterna. Äldsta har redan visat att han tycker det är kul, men lite jobbigt att behöva respektera ännu en:)

Visst är det fantastiskt med barn i alla åldrar:)

Svar på tråden Vi väntar fjärde pojken!