Inlägg från: Anonym (Oroligmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym (Oroligmamma)
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 22:15:58 följande:
    Hur gammal är din dotter ? Vad för tabletter är det ?

Min dotter är 15 år. Det var alvedonaskar och sen en iprenask.
  • Anonym (Oroligmamma)
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 22:19:11 följande:
    Va får hon dom ifrån ? Det är 18 år på medicin

Förmodligen köpt de. Tror inte de är så noga med det..
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-17 22:22:01 följande:
    Det där kan vara livsfarligt, ta henne till akuten NU, innan du skriver nästa inlägg här. Vill inte läsa något av dig innan du uppdaterar att du fått henne till akuten.

Men hon vägrar komma ut från duschen!

Hur ska jag få dit henne då? Jag funderar på att ringa hit ambulansen så får de tvnga in henne 
  • Anonym (Oroligmamma)

Hon vägar öppna dörren!! Hon bara skriker att jag borde gå och dö och att hon hatar allting.

Vill inte blanda in polis och ambulans eftersom jag inte är helt säker på om hon tagit de.. sen så kan det bli för mkt för ´henne med polis inblandat.  

• Anonym (Oroligmamma)

Men hur fan ska jag kunna få upp dörren?!?

• Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-17 22:37:56 följande:
    Ring efter hjälp så får det fast bryta upp dörren. Jag hoppas verkligen att din dotters liv är viktigare för dig än den där dörren. Och sluta skriva här, kalla på hjälp.

Men om hon inte har gjort det så visar det att jag inte tror på henne. Vi har pratat om det här med familjeteraputerna.
  • Anonym (Oroligmamma)
    Tösen01 skrev 2012-10-17 22:39:31 följande:
    Yxa? lyft av den, toadörrar brukar ju inte vara så tjocka.  Ha sönder låset. Eller ring polisen. Ett självmordsförsök på alvedon och ipren är en otrolig smärtsam och långdragen död...Oavsett så är hon hysterisk och bör läggas in!

Jag försökte använda kniven till att vrida om låset för att få upp den, men hon trycker emot. en yxa har jag inte..

Läggas in på barnklinken eller psyk? 
  • Anonym (Oroligmamma)

Hon har kommit ut nu och verkar lugn.. hon kramade mig o bad om ursäkt men hon ville bara vara ensam en stund. Hon sitter i sitt rum nu och ska börja göra läxor. Dörren är dock öppen.

• Anonym (Oroligmamma)

Tvekar på om vi borde åka in..

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..