• Anonym (OOo)

Är ni fortfarande förälskade?

Har lite funderingar kring förälskelse vs kärlek. Är det samma sak??

Har varit i ett förhållande med en man i snart 3 år. Han har nu börjat tvivla på om vi är rätt.. Själv tror jag bara att det är den där passionerade förälskelsen som lagt sig (han har inte haft nått längre förhållande än vårt trots att han är 30+).

Ni som lyckats hålla ihop, hur har ni behållt den här passionen/kärleken när fjärilarna i magen tunnat ut? Tror min man förknippar den här himlastormande förälskelsen med kärlek och sexuell drivkraft. Jag menar.. När det kommer en vardag med allt "osexigt" och allt vad det innebär.. Hur har ni lyckats behålla "det"??

• Svar på tråden Är ni fortfarande förälskade?
  • Anonym (OOo)
    Anonym skrev 2012-10-18 11:25:58 följande:

Klart att den tråkiga vardagen kommer, men det är den som är bäst enligt mig. Det är då vi är som bästa vänner, kan prata om allt, skratta skämta och busa. Det är inte då jag tänker på vilken hunk jag har, mer vilken bra livskamrat jag har. Enda gången jag kan beundra honom och så att det känns i magen är så han klätt upp sig, gjort sig fin för fästligheter mm. Annars tänker alla fall inte jag så mycket på det

Det är väl i det läget vi är nu. Jag trivs jättebra. Vi är verkligen varandras bästa vänner, vi skrattar, har mysigt och trivs väldigt bra. Men han har nu sagt om det inte är så att vi BARA är vänner? Eftersom det känns som att vi är vänner, och hur ska man kunna slå på sex-knappen på en vän? Blev jättesårad, men vet samtidigt inte om det bara är så att han är ovan och rädd för nästa steg - förmodligen hus och familj...
Svar på tråden Är ni fortfarande förälskade?