• Tuvas mamma

Mammalediga i Eskilstuna/Strängnäs

Hej!

Tänkte starta en tråd och se om det finns några fler här som är mammalediga.

Jag är hemma med en sex veckor gammal kille och har även en snart två år gammal dotter. Dottern är på förskola 15t/v

Vi har flyttat hit från Stockholm för knappt ett år sedan, så jag är fortfarande lite vilse på barnaktiviteter häromkring.
    Skulle vara kul med tips från andra.

Och kanske en fika eller två någon gång :)

• Svar på tråden Mammalediga i Eskilstuna/Strängnäs
  • Karla79

Ja, jag är på! :)
    Flyttade också hit från Stockholm för bara tre månader sedan! Jag är föräldraledig i väntan på barn nr 2, som är beräknad nästa vecka. Min stora kille som snart blir 3 år går 15 timmar i veckan på förskola.

Jag har haft tur att lära känna ett par blivande mammor, men mestadels har jag och sonen spenderat sommaren i olika lekparker i city, Parken Zoo, Munktellsmuseet och Tuna Busland. Nu har vi också börjat gå på kyrkans öppna förskola, det finns flera tillfällen i veckan. Vi bor i centrum, annars hade jag velat vara ute i skog och mark mer!! Har hört att Kronskogen är fin att ströva i med barnvagn. Och så finns ju Sagostigen men den är stängd f säsongen och jag har inte varit där.

• Sthlm Cicci

Hoppar in här. Kommer ev flytta till Strängnäs snart. Det beror på om vi kan arrendera gården eller inte...

• Tuvas mamma

Karla79: vad roligt att du också ska få en liten till :)

Tyckte personligen att förlossningspersonalen var väldigt trevliga och bra här på mälardalens.

Hoppas du inte har det för jobbigt med graviditet och treåring!

Själv saknar jag lite asfalt, vi bor mellan Barva och Kjula = landet! Vi har skog i mängder.

Sthlm Cicci: självklart kan du också vara med även om du inte flyttat än :)

Har du någon liten eller någon på gång?

Vart i Strängnäs är ni på väg att flytta?

• Soffipropp

Det finns en stor o bra lekpark vid rinman gymnasiet där barnen tycker det är skoj:)

• Soffipropp

I närheten av trafikverket om du vet vart det ligger. Lekparken ligger i en fin och mysig park

• Sthlm Cicci

Har en dotter på snart 8 månader. Om det blir så att vi flyttar, så blir det till aspö...

• Med dinosaurie

Hej!

Jag är inte föräldraledig ännu men bebisen är planerad till om en månad, så jag hänger gärna på här. Själv är jag från Ekilstuna men känner inte många föräldralediga här i alla fall.

• Tuvas mamma
    Med dinosaurie skrev 2012-10-25 12:05:19 följande:
    Hej!

Jag är inte föräldraledig ännu men bebisen är planerad till om en månad, så jag hänger gärna på här. Själv är jag från Ekilstuna men känner inte många föräldralediga här i alla fall.

Vad bra med någon som är "inföding" :)

Då kan någon staden iallafall!

Grattis till en bebis i magen!

Är det första barnet eller har du fler?
  • Med dinosaurie

Jag är härifrån men bodde inte här på 5 år och blev egenföretagare när jag flyttade tillbaka så jag har dåligt kontaktnät tyvärr, det känns jättetråkigt nu när man ska gå hemma. Men staden känner jag till rätt väl!

Det är första bebisen, och så som den håller på och sparkas idag så blir det nog den sista också! Men det hinner man väl säkert ändra sig om... Men den får gärna titta ut snart, känns lite otympligt.

Svar på tråden Mammalediga i Eskilstuna/Strängnäs