• Lilla i

1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!

Visst är det trist att barn reagerar mot vaccinet men samtidigt är det ju ganska naturligt. Man sprutar ju in delar av, avdödat eller försvagat smittämne för att få en reaktion av immunförsvaret. Denna reaktion gör ju sedan att vi inte blir sjuka om vi utsätts för det virus vi blivit vaccinerade mot. Garanterat skulle reaktionen vara värre om vi fick sjukdomen ifråga.
    Att MPR vaccinet skulle ge autism är (tyvärr) en uppfattning som vägrar dö. Det fanns en studie som påstod detta. Den är sedan tillbakadragen eftersom det kom fram att det var förfalskade data i studien. Det finns flera STORA studier som visar att MPR INTE ger autism men de verkar inte vara lika populära att tro på tyvärr.
    Hoppas lillkillen  är pigg igen och springer runt. De kan ju få ont ett tag efter.

• Lilla i

Det finns flera spekulationer om varför de med Antroposofisk livsstil inte har lika mycket allergier men man har bla sett att de som har jordbruk får mindre allergier, samt de som har mer djur drabbas mindre. En spekulation är ju att vi lever för rent, dvs att immunförsvaret inte får jobba tillräckligt och då främst den del av immunförsvaret som har med parasiter att göra. men som sagt det finns fler frågor än svar där. Det är ju visserligen klarlagt att stress påverkar immunförsvaret, nu tror jag dock inte att allergiska personer stressar mer än andra

• Lilla i

Pentra: Bara för att ngt låter vetenskapligt och har källhänvisningar behöver det inte betyda att det är sant. Bara genom att läsa den text så kan jag redan där se flera grova fel som har noll vetenskaplig grund. Det är ju faktiskt inte så att forskare är några illvilliga sadister som vill att människor ska få allvarliga sjukdomar, de flesta forskare som arbetar med vaccinationer och andra läkemedel/sjukdomar drivs av en enorm vilja att människor ska slippa svåra sjukdomar som i många fall leder till handikapp och i värsta fall död. Om du vill ha närmare förklaring på rena felaktigheter så säg bara till, vet dock inte om jag orkar läsa boken. Brukar bli så förbaskad på viljan att sprida okunnighet och skitsnack

Svar på tråden 1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!