• Indianica

Slitstarka jeans till barn??? Lee, Levis, Diesel eller andra tips? PLEASE!

Min son är en riktig slitvarg, så de senaste åren har han oftast gått klädd i antingen friluftsbyxor eller tjocka mjukisbyxor, men det är ju så fint med jeans på killar, dock fungerade det dåligt med LAB Industries ifrån Kapp Ahl för 3-4 år sedan när vi köpte ett gäng sådana, hål på knäna efter ett par veckor är ju inte kul

Kikade på Kap Ahls sajt och man ser ju hur sköra jeansen ser ut. Kommer aldrig funka till sonen...det är knappast "riktigt "jeanstyyg i vissa av dem ju...bara tunn bomull?? Och dessutom är de sandtvättade och vissa har "färdiga hål" (det jag vill undvika alltså, aldrig att jag betalar för trasiga jeans!!!) Inser därför att vi kanske måste köpa "riktiga" jeans ifrån något etablerat jeansmärke, men då jag själv inte använder jeans är jag ju hopplöst oerfaren   Levis var ju bra när jag var ung, men alltså det var ju i början av 90-talet och inte vet jag om de anses hålla måttet idag?

Tips, tips?

• Svar på tråden Slitstarka jeans till barn??? Lee, Levis, Diesel eller andra tips? PLEASE!
  • Lillaria

satsa på Crocker de är slitstarka och har bra testresultat . De är även i en bra prisklass, välj gärna ett par i mörkt jeans för då är de inte så hårt efterbehandlade och håller oftast längre. De kan kännas lite stela i början men blir bättre med tiden och efter några tvättar. Jag har inte koll dock på vad de har för storlekar men det är en star i alla fall =)
    Lycka till  

• Indianica
    Lillaria skrev 2012-10-19 07:27:18 följande:
    satsa på Crocker de är slitstarka och har bra testresultat . De är även i en bra prisklass, välj gärna ett par i mörkt jeans för då är de inte så hårt efterbehandlade och håller oftast längre. De kan kännas lite stela i början men blir bättre med tiden och efter några tvättar. Jag har inte koll dock på vad de har för storlekar men det är en star i alla fall =)
    Lycka till  
    Tusen tack!
  • Indianica
    dunderida skrev 2012-10-22 22:57:43 följande:
    Vilken storlek? Meandi har canvas jeans som är super bra och snygga :)
    Tyvärr så passar inte Meandis canvasjeans honom, eller så fick vi ett måndagsex, för det gick hål i dem efter bara nåoon vecka Det trista när man råkar ut för sånt är ju att då drar man sig för att prova samma märke igen...

Nu har jag iaf beställt ett par Crocker-jeans, men fler tips tas givetvis emot
  • Höghus

HM:s barnjeans är faktiskt jättebra. Min son har pajat Po.p-jeans och dyrare märkesbyxor på löpande band men HM:s håller!

• dunderida

Men då är det bara du skickar tillbaka dom
    Så får du nya direkt, dom är väldigt noga med att det ska hålla så :) men jag förstår att man drar sig, jag gillar alla deras kläder för dom håller och så är det noga med att det inte är några barn som gör kläderna och så vidare!

• Malawi

Nova Star jeans. Vår dotter har sådana ärvda och vår son kommer kunna ärva dem efter henne!

• cosinus

Detroit från Lindex har hållit bra för oss. De har åtminstone en modell utan strech och slitningar och sånt och de känns rejäla.

• Indianica
    dunderida skrev 2012-10-23 16:49:33 följande:
    Men då är det bara du skickar tillbaka dom
    Så får du nya direkt, dom är väldigt noga med att det ska hålla så :) men jag förstår att man drar sig, jag gillar alla deras kläder för dom håller och så är det noga med att det inte är några barn som gör kläderna och så vidare!
    Tyvärr var det några år sedan och jag var för lat för att skicka tillbaka dem, men visst brode jag ha gjort det
  • Indianica
    Malawi skrev 2012-10-23 20:42:00 följande:
    Nova Star jeans. Vår dotter har sådana ärvda och vår son kommer kunna ärva dem efter henne!
    Tack för tipset!
  • Indianica
    cosinus skrev 2012-10-23 21:16:11 följande:
    Detroit från Lindex har hållit bra för oss. De har åtminstone en modell utan strech och slitningar och sånt och de känns rejäla.
    Ok, tack för tipset, ska kika efter dem då, för han lär ju behöva fler än ett par jeans
  • LizG

Nova star jeans! De håller väldigt bra o jag lappade hål som en tok på lindexbyxor o sen vi köpte nova star i våras så har jag inte behövt fixa några byxor alls. Sonen på 8år har ett par stycken som används flitigt o han säger att de är mjuka o sköna att använda.

• GrimbartStrike
    Malawi skrev 2012-10-23 20:42:00 följande:
    Håller med, min son har använt ett par NS-jeans i ett år som jag sen kunde sälja helt i nyskick fortfarande!
  • Indianica
    LizG skrev 2012-10-30 16:52:22 följande:
    Nova star jeans! De håller väldigt bra o jag lappade hål som en tok på lindexbyxor o sen vi köpte nova star i våras så har jag inte behövt fixa några byxor alls. Sonen på 8år har ett par stycken som används flitigt o han säger att de är mjuka o sköna att använda.
    Bra, jag ska nog satsa på ett par NS senare då (när mitt barnkläderstoppinköp upphört ), de verkar populära. Hra soms agt själv god erfarenhet av NS, men hade ingen aning om att även jeansen är så bra
  • annasp

Vi brukar köpa jeans till grabbarna på yrkesklädes butiker. Tex blåkläder. Funkar super bra!!

Svar på tråden Slitstarka jeans till barn??? Lee, Levis, Diesel eller andra tips? PLEASE!