- bf juli 2013 -
Hej!!
Vill oxå gärna vara med. Är beräknad 6: Juli med mitt första barn!!
Hej!!
Vill oxå gärna vara med. Är beräknad 6: Juli med mitt första barn!!
Gjorde ultraljud (riskbedömning) i torsdags, var livrädd. Mätningen visade dock att allt såg bra ut men några garantier finns ju inte såvida man inte gör ett fostervattensprov. Kommer troligtvis inte att göra det med tanke på resultatet av riskbedömningen MEN nu är jag rädd att jag kommer ångra mig när det är försent...Vad har ni andra för erfarenheter??
Jag började på 0,7 och när jag gick därifrån låg jag på ca 0,3 så det är helt ok men som sagt några garatier finns ju inte!!
Då håller jag tummen att du får bra siffror. Själv har jag ett missfall bakom mig, efter det tog det över 1,5 år att bli gravid igen, är nu 36 år gammal så det blir nog inget fostervattenprov för mig heller, vill ju inte ta några onödiga risker.
Till oss sa läkaren att vi fick själva välja om vi vill göra ett fvp men som sagt det kommer vi nog inte att göra lilla spalten i nacken såg bra ut och hjärtat klappade så fint så, det finns nog ingen anledning att göra fvp. Ska nu bara försöka njuta av graviditeten å
Brumma: Bra skrivet ang. Kub och Nupp. Det är enligt mig absolut inget fel i att vilja ha så mycket information som möjligt om sin lille i magen. beslutet är upp till var och en, för oss fans det ingen tvekan för huvud taget att göra Nupptestet och vi ångrar oss inte för en sekund. Hade ingen aning att detta var ett så känsligt ämne utan jag såg det som ett fantastiskt erbjudande som var svårt att tacka nej till. Naturligtvis var jag livrädd innan men när jag hörde det lilla hjärtat slå....obeskrivligt!!
Var roligt Brumma, grattis!!!!
Börjar ev känna av foglossning, efter som det är min första graviditet ( förutom ett tidigt missfall) så vet jag inte riktigt hur det känns. Ryggproblem har jag haft i många år så det är svårt att skilja det ena från det andra. Nu har jag börjat nämnt lite smärta och obehag mittfram. Vad kan det vara tror ni??
Jag trodde man fick moderskapsintyget vid rul. Eller är det olika i olika landsting??
Ligger oxå däckad med influensan, har aldrig varit så sjuk som jag är just nu. Ska försöka kurera mig till onsdag då vi har ul det vill jag inte flytta på.