- bf juli 2013 -
Man kan väl inte bara bli sjukskriven pga det? Låter väldigt ologiskt. Skulle väl var och varannan blivande mamma gå hemma och leva på skattebetalarna..
Jag har blivit det under tre graviditeter med orden att mitt jobb är för tungt
Jag har högt BMI. Men jag har ökat ca 2 kg nu. Ser inget behov av att gå till dietist. Jag äter frukt och grönt, mycket. Fisk 2-3 gånger i veckan. Inget mjuktbröd ( jäst gör att jag mår skit). Men jag äter mycket kolasnören, risifrutti, och dricker saft. Jag ringde Mvc idag. Min bm tog upp min journal och inget stämde. Det stod att jag hade gjort ett KUB och hade bf 22 augusti. Jag sa att vi hade fått datumen 9 och 13 juli på rul. Hon ska göra en anmälan då det troligen är någon som fått mina datum i sin journal. Men 21 mars är det besök och kolla socker och järnvärden.
Fick i fredags tag på min bm, de hade bokat in mig på nästa besök i maj. När jag ifrågasatte det kom vi fram till att när jag gjorde rul har de lagt in fel data i min journal. Min fråga nu är vem är det som ska ha barn i slutet av Augusti som fått mina datum?
Känns inte kul att vi inte har ett bf alls igen, men vi ska prata om när jag vill ha det när vi träffas i v12. Fick tidagre tid då jag måste kolla järndepåerna nu igen